Pga felleveranser från glasfirman så har jag ett antal glas över från min bastuvägg respektive duschdörr.
Glaset är Saint-Gobains härdade Timeless-glas som är fruktansvärt snyggt, kristallklart (inte gröntonat som billigare härdat glas), tål värme och smällar samt håller sig fräscht från kalk och låter vatten rinna av lätt. Det är vad jag förstår bland det bästa glas som går att köpa inom rimlighetens gränser.

Det finns två 645x1853 mm-glas, båda med utskärning för gångjärn (Pauli+Sohn Flamea+) men gångjärnen passar bara i ena glaset.
1x 694x1833 mm som är tänkt som dörr men som är felaktigt utskuren vad gäller gångjärnen.
1x 963x1895 mm som är tänkt som duschdörr men där hålen för gångjärnen är slätborrade rakt igenom istället för koniska/avfasade vilket gör att de tänkta gångjärnen inte går att använda.

Jag har ingen användning för dem då jag fått nya, och det finns ju hål tagna lite här och var på dem vilket kanske gör dem svåranvända men någon kanske kommer på nåt genialiskt. Hör av er. Finns i Umeå.
 
J JohannesO skrev:
1x 963x1895 mm som är tänkt som duschdörr men där hålen för gångjärnen är slätborrade rakt igenom istället för koniska/avfasade vilket gör att de tänkta gångjärnen inte går att använda.
Har du en bild på den biten och vart de olika hålen är placerade?
 
Javisst! Jag försöker ordna en bild imorgon.
 
J JohannesO skrev:
Så här är ritningen!
Hej,
Missade att svara här. Tyvärr funkar det inte för mig. Tack ändå
 
Synd! Jag ska se om jag kan montera dem i andra badrum här hemma :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.