En lägenhet i föreningen ligger ute på nätet. Läser till min förvåning att bredband och kabel-tv ingår i månadsavgiften. Kändes som jag missat något eftersom jag betalar för mitt. Mailade mäklaren och frågade. Men det var så att

"Com hem är indraget.
Men man betalar för abonnemanget/ hastigheten själv. "

Men det är ju inte riktigt så det står i beskrivningen. Är det ens lägligt att skriva så då? Måste säga att jag är rätt less på fastighetsmäklare och deras "kreativa språkbruk".

Skärmdump från fastighetsbyråns webbsida med lägenhetsdetaljer såsom rum, storlek, pris och avgift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Hade det varit jag som köpt den lägenheten, hade jag antagit att mäklare menade att alla internetkostnader ingår inte bara abonnemanget! Tycker det låter väldigt fel att skriva så när det enda som ingår är nätavgiften.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Hade det varit jag som köpt den lägenheten, hade jag antagit att mäklare menade att alla internetkostnader ingår inte bara abonnemanget! Tycker det låter väldigt fel att skriva så när det enda som ingår är nätavgiften.
Men eller hur! Tack!
 
Står det att Kabel-tv och Bredband ingår i månadsavgiften som ovan. DÅ kommer i alla fall jag ta för givet att jag har internet och tv utan att göra något eller betala något extra.

Så i detta fall är det helt klart fel.
 
Det låter helt galet att skriva så. I vår förening har vi likt många andra föreningar ett grundutbud vad gäller tv-kanaler, men då framgår det tydligt; t ex:

"3200 kr/mån inkl kallvatten, uppvärmning, kabel-tv med grundutbud"
 
Finns säkert någon klausul om tryckfelsnisse. Ingen ide att lägga tid på att reta upp sig på sånt som mäklare. Jag blev också irriterad på dem när jag letade hus men det är när man är mitt uppe i det, du kommer släppa det sen. Det är inte värt att bli arg för det, lägg energin på annat är mitt råd.
 
Mäklaren kommer att säga att det är enligt uppgift från säljaren/föreningen.
 
M
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Mäklaren kommer att säga att det är enligt uppgift från säljaren/föreningen.
Mäklaren kan skylla på säljaren/ förening...OM..det inte funnits något som indikerar att mäklaren börjat kolla särskilt på något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.