Status
Tråden går ej att kommentera.
L Lars48 skrev:
''lika värde för de som tycker som jag'' kallas med stor sannolikhet för egoism.
Drivkraften för all politik.
 
O Odjuret skrev:
Nu kom jag med något som jag tyckte var positivt som du ville genast hittar du massa mot argument. Där har vi väldigt bra exempel på hur subjektivt det hela är. Du anstränger dig dessutom för att hitta info för att motbevisa mig. Du gör alltså allt för att försvara din åsikt om Trump.
Nu är ju det här ett diskussionsforum så du får nog glatt räkna med att du får motargument, speciellt när du kommer med dåligt underbyggda påståenden. Sedan är det ju ganska humoristiskt att du ser det som negativt att någon dessutom anstränger sig, när du själv sagt att du är för lat själv. Ignorance is bliss.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
O
S scim skrev:
Nu är ju det här ett diskussionsforum så du får nog glatt räkna med att du får motargument, speciellt när du kommer med dåligt underbyggda påståenden. Sedan är det ju ganska humoristiskt att du ser det som negativt att någon dessutom anstränger sig, när du själv sagt att du är för lat själv. Ignorance is bliss.
Du kan börja med att tänka till på den ton du använder när du skriver.
Om du hade läst inlägget bättre så hade du förståt vad det jag skrivit och du skulle slippa hetsa upp dig i onödan.
Jag valde att komma med något positivt som Trump gjort. Efter blivit tillfrågad.
Jag har inte på något sätt argumenterat för min sak, fann ingen anledning då det inte var frågan. Vilket du förståt om du läst ordentligt.
Sen var min poäng vilken du tydligen missade, men det framgår väldigt tydligt vad subjektivt det är. Jag vart direkt ner öst med argument mot min åsikt. Det var alltså väldigt viktigt att få mig att förstå att jag hade fel. Trots att jag bara berätta en bra sak Trump gjort. Jag hade inga planer på att argumentera för min sak. Då hade inlägget varit helt annorlunda.
Lat? Jag ser ingen poäng att bemöta det hela.
Men det visar tydligt hur känsligt det är att komma med något man tycker han gjort bra.
Det är både komiskt och tråkigt att man blir bemött som man blir när man säger fel. Det blir väldigt hetskt där alla slåss om att få en att förstå att man har fel.
Nu bryr jag mig inte om att folk här gör allt för att rätta mig eller dumföklara mig.
 
Jag skrev påstående, inte argument. Ingen här ska inbilla sig att du argumenterar för något, du bara påstår saker och tänder till när någon tycker tvärtom och förklarar varför.
 
Det som DT gör, rapporteras dagligen. Odjur behöver inte anstränga sig.
Dagens DT gärning går ut på att avskaffa vårdbudgeten och ersätta den med helt enkelt Nothing !
President Donald Trump urged Congress on Wednesday to immediately consider repealing Obamacare’s individual mandate to free up funds for tax cuts.

“Wouldn't it be great to Repeal the very unfair and unpopular Individual Mandate in ObamaCare and use those savings for further Tax Cuts for the Middle Class,” the president tweeted Wednesday, the first day of the health care law’s open enrollment period for 2018 coverage.
 
O
L Lars48 skrev:
Det som DT gör, rapporteras dagligen. Odjur behöver inte anstränga sig.
Dagens DT gärning går ut på att avskaffa vårdbudgeten och ersätta den med helt enkelt Nothing !
President Donald Trump urged Congress on Wednesday to immediately consider repealing Obamacare’s individual mandate to free up funds for tax cuts.

“Wouldn't it be great to Repeal the very unfair and unpopular Individual Mandate in ObamaCare and use those savings for further Tax Cuts for the Middle Class,” the president tweeted Wednesday, the first day of the health care law’s open enrollment period for 2018 coverage.
Du behöver inte heller anstränga dig så mycket! Ta det lite lugnt några dagar! Du kan ändå inte påverka Trumps framfart och du kommer inte heller att missa några eventuella du kan ovända.
Att du bara orkar bry dig så mycket om amerikansk politik. Bättre å bry sig om svensk politik vi bor i Sverige!
 
O Odjuret skrev:
Nu kom jag med något som jag tyckte var positivt som du ville genast hittar du massa mot argument. Där har vi väldigt bra exempel på hur subjektivt det hela är. Du anstränger dig dessutom för att hitta info för att motbevisa mig. Du gör alltså allt för att försvara din åsikt om Trump.
Nu tänker jag inte försvara mig. Jag finner nämligen inte något intresse av det. Dels för att jag tror att jag inte skulle lyckas. Dels för jag inte har något behov av att övertyga folk om att min åsikt är den rätta.
Lite oväntat att man skulle få kritik för att man lägger tid på motargument i en diskussion på ett diskussionsforum :)

/Krille
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Du behöver inte heller anstränga dig så mycket!
En gång var jag uppe på fjällen. Vände mig till solen och sa till mitt hjärta: ”Du djupa lyckoöga, vad vore all din lycka om du icke hade dem för vilka du lyser"
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
I
En liten fråga, helt opartiskt. Det går inte att undvika se att det finns en grupp i tråden som "gillar" varandra i stort sett i varenda inlägg som görs. Är det den taktiken ni menar Ryssarna använt för att påverka valet? Att man ska få intryck av att det där var klokt sagt? Är det det, då är amerikanarna dummare än jag trodde. Jag går inte på det, att skaffa många " gilla " är ingen konst, bara att rega många konton och gilla sig själv, vad mig anbelangar kunde man tagit bort funktionen helt och låta Facebook ha den för sig själv. Tycker man någon skrivit nåt bra går det utmärkt att meddela det med en textrad.
Att det inte påverkar mig betyder ju inte att det inte kan påverkar andra, kunde vara kul att veta hur många läsare i tråden som påverkats, det kunde kanske gett en hint om huruvida det är möjligt att påverka ett presidentval i USA med " gilla "-symbolen.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Mikael_L
Vad tycker forumets medlemmar om Donalds reaktioner på dådet på Manhattan?

Läs gärna och begrunda hans egna twitterinlägg, inte bara vad nyhetsrapporteringen ger oss.
https://twitter.com/realdonaldtrump
 
O
K Krille4 skrev:
Lite oväntat att man skulle få kritik för att man lägger tid på motargument i en diskussion på ett diskussionsforum :)

/Krille
Det v
K Krille4 skrev:
Lite oväntat att man skulle få kritik för att man lägger tid på motargument i en diskussion på ett diskussionsforum :)

/Krille
Tja bra med nått oväntat! Men förstår du problemet med att övertyga någon när det gäller åsikter t.ex. Det är ett bra exempel. I hur det fungerar! Du kunde inte låta min åsikt stå oemotsagd du var tvungen att hitta massa info emot. Men jag har sagt något positivt om Trump som du bad om! Det ända det hela resultaterade var mer jobb för dig!
Är du nöjd med att jag kom med något positivt? Eller var det fel bra sak?
Det finns inget rätt eller fel i åsikter!
Du kan ta det lugnt i ditt "hatande" av Trump. Jag lovar, jag ska inte börja tro att du bytt "sida"
Men som sagt tänk till lite. Hur svårt det är att övertyga dig om att Trump är bra. Eftersom det är så subjektivt. Varför ska jag få dig eller andra att Trump är så bra? Jag har inget intresse av det. Jag är bara så fascinerad att ni anstränger er så hela med att läsa allt dumt han gjort. Sen lägga ut det här. För att övertyga varandra? Mig lyckas ni inte övertyga
Jag lyckades alltså inte övertyga dig om att Trump är bra?:p
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vad tycker forumets medlemmar om Donalds reaktioner på dådet på Manhattan?

Läs gärna och begrunda hans egna twitterinlägg, inte bara vad nyhetsrapporteringen ger oss.
[länk]
Då hamnar vi i diskussioner om dödstraff.
En sån idiot som skjuter folk och reser flagga efteråt behöver till att börja med psykvård.
Om DT vill sätta en kula i pannan först och sen skicka honom till bårhuset kan heller inte vara olaglig. Varje land har ju egna lagar.
 
Fairlane
ion skrev:
En liten fråga, helt opartiskt. Det går inte att undvika se att det finns en grupp i tråden som "gillar" varandra i stort sett i varenda inlägg som görs. Är det den taktiken ni menar Ryssarna använt för att påverka valet? Att man ska få intryck av att det där var klokt sagt? Är det det, då är amerikanarna dummare än jag trodde. Jag går inte på det, att skaffa många " gilla " är ingen konst, bara att rega många konton och gilla sig själv, vad mig anbelangar kunde man tagit bort funktionen helt och låta Facebook ha den för sig själv. Tycker man någon skrivit nåt bra går det utmärkt att meddela det med en textrad.
Att det inte påverkar mig betyder ju inte att det inte kan påverkar andra, kunde vara kul att veta hur många läsare i tråden som påverkats, det kunde kanske gett en hint om huruvida det är möjligt att påverka ett presidentval i USA med " gilla "-symbolen.
Nej det är inte riktigt samma sak. Här gilla man de inlägg man tycker förmedlar något bra.
Det Facebook och Ryssland anklagas för (och som Facebook har erkänt) är att man trycker ut riktad reklam till väljarna, samt publicerat mängder med osanna artiklar och visat dessa för väljarna. För den inbitne spelar det mindre roll, men för de som står i valet och kvalet så kan det göra skillnad om man konstant matas med information om att familjen Clinton har ett pedofilnäste på en pizzeria. Många genomskådar det, många är skeptiska, men tror att något ligger det nog bakom och några blir övertygade.

Det är som när folk ska köpa en ny skruvdragare. Gillar man redan allt vad Makita gör och avskyr Bosch så är valet lätt. Samma åt andra hållet. För de som inte har någon direkt åsikt så gör det nog skillnad om man i var och varannan artikel läser om fallerande maskiner av det ena märket. Om då dessa artiklar är fejkade så blir valet inte helt rättvist
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
I
Fairlane Fairlane skrev:
Nej det är inte riktigt samma sak. Här gilla man de inlägg man tycker förmedlar något bra.
Det Facebook och Ryssland anklagas för (och som Facebook har erkänt) är att man trycker ut riktad reklam till väljarna, samt publicerat mängder med osanna artiklar och visat dessa för väljarna. För den inbitne spelar det mindre roll, men för de som står i valet och kvalet så kan det göra skillnad om man konstant matas med information om att familjen Clinton har ett pedofilnäste på en pizzeria. Många genomskådar det, många är skeptiska, men tror att något ligger det nog bakom och några blir övertygade.

Det är som när folk ska köpa en ny skruvdragare. Gillar man redan allt vad Makita gör och avskyr Bosch så är valet lätt. Samma åt andra hållet. För de som inte har någon direkt åsikt så gör det nog skillnad om man i var och varannan artikel läser om fallerande maskiner av det ena märket. Om då dessa artiklar är fejkade så blir valet inte helt rättvist
Jaha,e´det så. Jag trodde att de lagt ut påstående behäftade med massor av gilla för att ge tyngd åt påståendet. De där påstådda kampanjerna, går de att se eller är det bortplockat?

Tänker man lite så, är det väl ingen skillnad mot annan reklam då. Och det är väl lika för envar som vill nyttja dessa reklammöjligheter?
 
Redigerat av moderator:
Fairlane
Jag tror att det går att se texterna fortfarande. Det ska dock inte vara möjligt att se vem som fått se vilken text.

Ja, alla kan köpa reklamplats, men det är olagligt i USA för utländska intressen att påverka valet. Sen var reklamet inte tydlig att det var reklam utan det såg ut som riktiga artiklar, vilket gjorde det värre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.