Funderar på om det går att koppla från 3,5 uttag på en enhet (BT-mottagare) till en inbyggd enkel takhögtalare via en omkopplare 3,5 - RCA. Vilka kablar/färger kopplar jag var? Kjells högtalare har iofs koax men det finns simplare med plus och minus antar jag.
Det här är som vanligt inte genomtänkt men jag vet att jag kan fråga här
 
Tankevurpa, visst behöver jag en aktiv högtalare här☺️
Eller en förstärkare efter BT. Har sökt efter inbyggnadshögtalare med BT men hittar inga. Tips?
 
3,5mm uttaget är troligen en lågnivåutgång, så den duger inte att driva en högtalare med.
En aktiv högtalare funkar. Köp en med inbyggd BT så slipper du den lösa mottagaren.
 
BRL.se säljer en liten smidig förstärkare vid namn dayton audio, med den kan du styra allt via wi-fi och app i telefonen/paddan men det finns även 3,5m uttag

Jag har ett par infällda takhögtalare i köket med denna förstärkare, mycket nöjd!
Dayton Audio förstärkare med wi-fi uppkoppling och blåa indikatorlampor, ansluten till en infälld högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Biggie Biggie skrev:
BRL.se säljer en liten smidig förstärkare vid namn dayton audio, med den kan du styra allt via wi-fi och app i telefonen/paddan men det finns även 3,5m uttag

Jag har ett par infällda takhögtalare i köket med denna förstärkare, mycket nöjd!
Vilken modell/pris har du och vilka högtalare passar till? Hur har du placerat dosan? Vore jättekul med en bild monterat o klart :)
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
KB Sound har ju ett par olika alternativ.
[länk]
Där fanns en hel del! Hittade på någon svensk sida tidigare men då var det rejält höga priser. Här var mer på min nivå ;)
Funkar Spotify på dessa eller är det bara egen musik på ex mobil eller NAS?
 
Slänger in lite bilder från min installation, förstärkaren ligger bra på fönsterbrädan :)
Kablar och installationshål för förstärkare på en fönsterbräda i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på ett vindsgolv med sågspån, elkablar och en del av en trappa, utan synlig förstärkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utskuren öppning i vägg för installation med synliga spån och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Akustikskum och genomskinlig förvaringslåda på träbänk utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomt förstärkarfodral med äggkartongliknande skum på en fönsterbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kabel dragen genom öppning i tak för installation av förstärkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad rumsvy med förstärkare på fönsterbräda, mörka väggar och inbyggda takhögtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förstärkare och fjärrkontroll på en fönsterbräda med kablar och vägguttag i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation på vinden med en förstärkare på fönsterbrädan, spån på golvet och en rosa låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Elledningar på golvet med en hög spån och en brun fönsterbräda, ingen förstärkare synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Jag betalade 3000 för allt vill jag minnas, system one ic670 heter mina högtalare
 
Tack för att du delade med dig! Ser att du har detta i vardagsrum? och det motiverar ju priset. Min tanke är badrum och förmodligen bara en högtalare så prisbilden måste bli lite lägre :)
 
Nej det är i köket!:) jag ska dock ha i vardagsrummet när renoveringen kommer dit!
Då köper jag ett likadant kit och en extra grej (kommer inte ihåg vad den kallas) som gör det möjligt att koppla ihop flera zoner, finns även ipklassade högtalare för våtrum och utomhus också!

Jag är inte alls grym på ljud, jag mailade BRL och förklarade vad jag ville ha så hjälpte dom mig att ta fram grejer efter mina önskemål! Svar på mailen fick jag redan dagen efter så kan varmt rekommendera dom!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Följ gärna min projekttråd där finns denna installation men även mycket annat!:)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.