Har köpt billigt furuplankgolv.
Golvet har naturligtvis ganska mycket kvist och märken.
Gillar dock det, tycker att det ger "liv".
Nu till frågan , funkar det att spackla i sån där trämassa ( plastiskt trä?) där det behövs och sen olja på det? Tror ni att det suger olika och blir fult ? Nåt annat tips?
 
Vi har gjort så ett antal gånger men lutat och såpat i stället. Blir lite ljusare än träet men inget man hakar upp sig på. Se till att spackla innan du kör över med golvslipen. Ett jävla jobb att slipa större ytor för hand.

mvh
David
 
En snyggare och mer hållbar metod är att borra ett hål genom plankan där kvisten är. Sedan limmar du dit en träplugg av samma träslag. Gör det dock inte direkt på golvet utan gör först några övningshål någon annanstans. Det blir som sagt snyggt och hållbart, du slipper dessutom problem med att materialen suger olika.
Ps.
Hittar du inte pluggar i rätt storlek/mtrl kan du med rätt verktyg snabbt tillverka egna.
Ds.
 
Man behöver inte borra hål rakt igenom utan bara försänkta hål som många möbeltillverkare gör. Det finns tillockmed färdiga kvistar att köpa! Mer hur snyggt blir det? sådär tycker jag. Bärttre att köpa "rätt" kvalité från början.
 
Nu fick jag samma bekymmer, nylagt trägolv med några fula kvisthål.

Finns det några bättre sätt att fixa till dem nu år 2017?

Jag vill helst inte att det tränger in fukt när jag skurar golven, detta är massivt furuträgolv Moelvengolvet Arctic och behandlat med vitpigmenterad Osmo hårdvaxolja från fabrik.

Snickaren som lade golvet åt mig använde allt som fanns i paketen, om jag lagt det själv hade jag köpt något paket extra och kastat de enstaka golvplankorna med fula kvisthål.

Min förhoppning var att jag skulle fått ett helt perfekt golv förstås, men nu går det inte att göra så mycket annat när allt ligger på plats redan.

Nylagt vitpigmenterat furuträgolv med synliga kvisthål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.