Någon som har erfarenhet av något lämpligt system för takspottar i kök. Har ingen möjlighet (blir för komplicerat) att bygga in, utan letar efter typ skena. Vill då ha en längre skena som kan byggas så som man vill ha en. Då tänker jag på längd, antal lampor, form etc. Sedan bör den också vara ok att se på. Det jag sett hittills när jag varit i olika lampaffärer är färdiga paket med 3-5 spottar och en fast skena. Dom är dels icke flexibla och dels oftast fula. Jag vet att Lamp-Gustaf har något som heter typ Lux som är ganska ok, men jag är ute efter något annat. Finns även en del med 220. Nån som har erfarenhet av dylika?
 
Låter som ett bra alternativ. Sist jag tittade på IKEA så hade dom ganska begränsat med denna typ av system. Dom verkar ha ryckt upp sig. Får bli en tur dit.

Är dock fortfarande intresserad av alternativ. "Vanliga" lampaffärer verkar vara begränsade i sitt utbud. Är mest paket skena plus 3 spottar i guld för 495:- ;-), Inte vad jag är ute efter.
 
Bauhaus har ett ganska stort utbud av spottar.

/Maxen
 
Tänk bara på att vill du ha dimmer till så funkar inte den "vanliga" som är bla IKEA säljer.

Du måste ha en elektroniskt styrd dimmer. Min transformator pajjade när jag försökte med en vanlig, på inrådan av IKEA. Hittade en prisvärd senare på Clas Ohlson.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.