Nyss börjat renovera i en äldre stuga och tänkte börja med badrummet. Undrar lite var vattnet kommer in i huset, är det till mätaren som ligger brevid toaletten, eller till beredaren som sitter vägg i vägg med badrummet? Andra frågan är om det är några svårigheter och flytta vattenmätaren en halvmeter åt andra väggen?, dels vill jag ha bort den från golvet och sen ska väggen den ligger mot rivas.
 
  • Äldre rörinstallation med vattenrör och en vattenmätare på ett badrumsgolv bredvid en toalett, med synliga tecken på åldrande och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmberedare i hörn med röranslutningar och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum i äldre stuga med toalett och element, sladdar på golvet nära missfärgad vägg som ska renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inkommande är vid vattenmätaren där någon har gått bananas med fogskummet. Det går att flytta den men det ser inte roligt ut. Du måste beställa en avstängning ute i gatan först. Sen kan du behöva dra om hela vattenservisen om du har otur och det är en gammal galvad sådan.
 
Det går det å koppla på en böj innan mätaren så jag får den mot andra väggen istället, förutsatt att jag stänger vattnet innan då?Servisen är det vattenledningarna till huset, eller avloppet?
 
D D746 skrev:
Det går det å koppla på en böj innan mätaren så jag får den mot andra väggen istället, förutsatt att jag stänger vattnet innan då?Servisen är det vattenledningarna till huset, eller avloppet?
Servisen kan vara både och men jag menade inkommande vatten från gatan.
Du får karva bort fogskummet, så man kan se hur det ser ut.
 
Jag skulle flytta mättaren till ett fördelarskåp inbyggt i väggen. Därifrån fördela vartnet snyggt och prydigt. Passa på byta mätaren. Den dka ju bytas var tionde år.
Nåt sånt:

Vattenmätare och fördelare inbyggda i ett vitt väggskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.