Till de områden du beskriver räcker det med en med mindre tank, förutsatt att du står ut med att den går oftare för att bygga upp trycket.
Fördelen med en som har mindre tank är att du enklare kan flytta runt den mellan olika arbeten inomhus/utomhus. Den du länkar går såklart att flytta men frågan är om du i längden bemödar dig med att ta in den för att köra spik-/dyckertpistolen inne. I annat fall skulle jag rekommendera en mindre och smidigare som funkar till både garaget och inomhus.

Men om du huvudsakligen kommer att ha den ute i garaget så är det ju rätt skönt med lite större tank, särskilt om du vill använda slipverktyg och/eller använda blåsmunstycket under längre tid varje gång.
 
Ja det har du rätt i. Har hittat en på K-rauta för en tusenlapp. 2 HP och 24 liters tank.
Kompressor på K-rauta med informationsskylt, 1.5 kW, 24 liters tank, prissatt till 999 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kan den va nåt kanske?
Enligt säljaren behövs lite större tank om man ska köra med mutterknack.
Annars fanns det en kompakt sak med två 8-literstankar på jula oxå.
 
Jag har en 24-liters från Jula som jag ärvt efter min far så den har några år på nacken. Den driver då enkelt en 1/2” mutterknack som köptes samtidigt som kompressorn. Använder den till allt möjligt men man får ta paus ibland om man ska blåsa rent större prylar. Har inte provat någon stomspikpistol men en dyckertpistol driver den lätt.
 
L
Kolla först hur mycket mutterknacken behöver i tryck för fungerar bra , det är tufft att knacka hjulmuttrar ,ta sedan kompressor därefter
Har använd knackare och 8 bar dom släppte inte utan fick lossas manuellt
 
Jag har den som länkas från jula till mitt garage. Har då 50m pexrör med fasta anslutningar. I helgen när jag skulle byta hjul så orkade inte kompressorn. Men ska du köra med kort slang så funkar den nog perfekt.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Det blev den kompressorn på bilden från k-rauta för 999:-
Köpte en lite kraftigare mutterknack än k-rautas egna. Denna låg på 750 nm istället för dom flesta andra som ligger runt 350.
Köpte även deras "startset". 5 meter slang, blåsmunstycke, färgspruta, luftare till däcken, nån annan spruta med flaska på.
Dock var glädjen kort när det var hål i slangen direkt från kartongen.
Blir att åka och byta imorrn.
 
  • Gilla
Carreyfan och 1 till
  • Laddar…
Hemkommen med ett stycke ny slang som jag fick ta från ett annat paket inne hos k-rautan.
Visst fan var det spricka där oxå, men på andra kopplingen. Bra kvalitet där på k-rautas egna märke.
Men det gick och laga så nu funkar det en stund iaf :)
 
Hoppas det är bättre kvalité' på kompressorn än vad det är på deras slangar och kopplingar.. Även om det är garanti på den så är det ju tråkigt att åka tillbaka med den till butiken. Har själv ingen erfarenhet av den kompressorn men hoppas bara att det varit måndagsexemplar på slangarna du fått! :)
 
Det var inte samma märke på kompressorn som på slangen och tillbehör.
Tillbehören och slangen ar k-rautas egna märke fxa.
Kompressorn funkar fint.
 
richardtenggren
Det går ju köpa ESVEs slang på k-rauta också, det gjorde jag :) jag har även en vinda från Cejn, den slangen är nog trevligast :)
 
Ja såklart. Jag kommer nog köpa på lösvikt och göra egen slang när denna inte håller måttet längre.
Men köpte detta för att börja med.
 
Tänk på att en tunn slang begränsar flödet rejält. När du ändå håller på så gå loss på en riktigt grov slang.
 
Du behöver förmodligen 3/8"-slang för mutterknackaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.