Jag har länge tänkt uppgradera min arbetshäst, en Makita 6311D 12V, som jag fick av morfar. Batteriet måste alltid laddas när den ska användas och när det väl är klart så räcker det väl en kvart. Den är dock byggd som ett slagskepp och det går att använda den som hammare också om det behövs. Jag tänker att AEG har förstått att det finns konsumenter som inte nödvändigtvis vill köpa nya produkter varje år och som vill vara trygga i sitt köp med att det är en kvalitetsprodukt. 6 års garanti är mer än jag sett någon annan tillverkare erbjuda.

En sliten Makita 6311D 12V borr i en blå förvaringslåda med batteriladdare och elsladd.

Jag har klarat mig med Makitan länge men nu har vi köpt ett hus och har tagit på oss att bygga en övervåning. Det skulle vara oerhört tacksamt att få jobba med en sån här fin maskin och slippa stå och titta på laddaren som lyser och aldrig blir grön. Tack AEG!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn starka skruvdragaren med 6 års garanti

[media]
Behöver du en ny borrskruvdragare till din verktygsarsenal? Denna veckan är du med och tävlar om testvinnaren AEG BS 18C LI-202C. Skruvdragaren är både kompakt och kraftfull i ett, och ingår i PRO18V serien vilket innebär att du kan använda ett och samma batteri till samtliga verktyg i 18V serien från AEG. Dessutom har BS18C LI-202C hela 6 års garanti på skruvdragaren och 3 års garanti på batteriet*.

Totalt värde cirka: 2 800 kronor

[bild]

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Utöver skruvdragare och batteri levereras BS18C LI-202C med tillbehör, vilka?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Borrset och stödhandtag
X. Dubbelsidig bits och stödhandtag
2. Borrset och dubbelsidig bits

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndag 6 november.

*Läs mer om villkor och regler för garantin på AEGs webbplats.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är alternativ X
Det skulle vara skoj att ha en proffsmaskin istället för dåliga skruvdragare man har liggandes hemma som man bara blir irriterad över när man ska använda. Känna skillnaden på en bra maskin från AEG och bli överraskad. Vi ska sätta panel på huset samt bygga veranda så den skulle komma väl till hands då och verkligen sättas på prov nu till sommaren som kommer (2018). Ifall jag vinner så kan jag ge er en recension över den, då lär få slita och komma till sin rätt. Ett riktigt tufft test blir det.
 
Svaret är X.
Min motivering är att jag är så begränsad och har stött på många situationer där min ”lilla söta” skruvdragare går bet. Önskar jag hade en kraftigare AEG skruvdragare som inte hämmade mig i min kreativitet och stoppar mina idéer.
I vårt hus är det jag som håller i verktygen :)
Nu håller jag också tummarna, för vinst!
Tina Arnesson
 
Mittenalternativet är det korrekta (x).

Jag har under en längre tid funderat på vilken tillverkare jag skall ha på mina batterimaskiner. Inför ,mitt nästa projekt (varmisolering av ett kallgarage) så kommer jag att behöva köpa åtminstone tre maskiner som jag vill ha gemensamma batterier till. Det hade varit bra om åtminstone den första blev billig i alla fall.

Skruvdragare har jag, men den är för klen så den måste ersättas med en som orkar skruva reglar. De övriga batteriverktygen jag tänkt mig var tigersågen (ett verktyg jag alltid velat ha, men aldrig kommit mig för att köpa, men ju när jag skall riva en del så blir det av) och cirkelsågen (min förra gav upp under det senaste projektet). Är även lite sugen på kap- och gersågen för inomhusbruk, men den blir nog svår att motivera för frugan.
 
Svar: X

Jag ska montera solceller på mitt tak, krokarna som håller allt på plats skall skruvas fast i takstolarna med 8 x 120 mm skruv. Min gamla Hitachi har gjort sitt därför behöver jag en ny så jag kommer igång med detta.
 
Svar X.

Har en 10 Volts Bosch som funkar till en del..men saknar en ordentlig maskin till de lite större jobbet.
Kanske dags att lämna över Boschen till grabben o börja arbeta med riktiga maskiner..
 
Svar, X.
Skall bygga ett nytt garage till bilen till sommaren och då skulle det vara bra med en riktigt bra skruvdragare.
 
E
Svar X.

Jag ska erkänna att jag varit lite skeptisk till AEGs produkter men har på senare tid sett produkter som verkar väldigt intressant. Skulle vara riktigt trevligt att testa om denna dragaren håller måttet på en arbetsplats 40 timmar veckan.
 
Svar: X

Jag har redan två AEG borrskruvdragare och en slagskruvdragare, och de visar inga tecken på att ge upp. Därför så skulle jag vilja ge denna till min far om jag vinner, för hans gamla Dewalt har sett sina bästa dagar, och är stor och klumpig i förhållande till mina AEGer.
 
Jag glömde att skriva att svar X är rätt. Monterade en hylla i hallen idag med Makitan, det var slitsamt...
 
Svar: X. Dubbelsidig bits och stödhandtag

Till våren drar diverse byggprojekt igång, varav ett nytt altanbygge förhoppningsvis är ett av projekten. Då skulle det vara perfekt med en ny stark skruvdragare som kan fixa jobbet!
 
Hej

Svar: X. Dubbelsidig bits och stödhandtag

Jag har egentligen från långt innan vi blev med hus planerat på ett eget gym. Ritat upp olika möjligheter i mitt huvud på hur jag skulle vilja ha det.
Nu när det snart är dags att bli verklighet har frugan bestämt åt oss (ni vet hur det fungerar antar jag) :thinking: att vi ska bygga en bastu/relax hörna tillsammans med MITT gym.
Bara att lyda som vanligt, men för att underlätta arbetet liiiite så skulle det vara tacksamt med en ny skruvdragare...

Ha det
Tommy
 
Svar: X

Jag fick panikköpa en billighetsdragare på Ö&B i somras när den gamle gav upp, så jag skulle bli jätteglad för en ny och fin skruvdragare! Planerar att köpa fler verktyg i samma serie, så det vore ju super med 18V-systemet där man har samma batteri till flera maskiner :)
 
Svaret är: X Och jag behöver en sån däringa borr för att kunna göra färdigt mitt lilla hus. Bygger nytt timmerhus som är levererat o uppsatt och nu börjar arbetet med inredning o massa massa skruvjobb som jag ska göra själv...
 
Svar: X

Nybliven husägare med annalkande takbyte samt ny altan så skulle det vara underbart att lägga min gröna bosch på hyllan som luktar bränt varje gång den används.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.