vart o besökte Ikea och lämnade varuhuset med en skiss på mitt kommande kök. 34 papp plus bänkskiva för 7 papp. Vitvarorna gick la loss på 13 papp. Åh nej det är inte dyrt det vet jag Men bara för det vill jag inte kasta pengarna i sjön. Så nu till min fråga

Kan man med hjälp utav mitt inlogg eller ritning lyckas överföra denna till tex Ikea i Polen eller Tyskland? Är kräsen och vill ha exakt det i ritningen men till ett vettigare pris. Så finns det någon här med Polska Ikea köks erfarenhet?
Fraktbil och tid finns! Så inga bekymmer där och har även gps

Mvh
 
Produkterna heter ju samma överallt så det borde gå. Men jag vet att Ikea inte har samma sortiment i alla länder.

Kolla på de olika hemsidorna, Ikea.pl och Ikea.de.
Vad jag kunde få fram så kostar Metod 60 stomme 24 EUR i Tyskland och 289kr i Sverige. Besparingen äts nog snabbt upp av transportkostnader.
 
Är väl beslagen och luckorna man sparar på i Polen. Köp vitvarorna och stommarna i Sverige
 
G Gyrgen skrev:
Produkterna heter ju samma överallt så det borde gå. Men jag vet att Ikea inte har samma sortiment i alla länder.

Kolla på de olika hemsidorna, Ikea.pl och Ikea.de.
Vad jag kunde få fram så kostar Metod 60 stomme 24 EUR i Tyskland och 289kr i Sverige. Besparingen äts nog snabbt upp av transportkostnader.
Ja transporten äter upp mycket men bor på Skåne Blekingegränsen så har nära över.......
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Är väl beslagen och luckorna man sparar på i Polen. Köp vitvarorna och stommarna i Sverige
Jasså? Hur pass säker är du på denna
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Är väl beslagen och luckorna man sparar på i Polen. Köp vitvarorna och stommarna i Sverige
Jasså? Hur pass säker är du på denna info? Hade varit skönt o slippa åka men är ju snål
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Har du sett tidigare trådar om att köpa Ikea-kök i Polen?
T.ex. denna 11 sidor långa: [länk]
och på sista sidan finns uppgifter från i våras då t.ex. Johannes kollade en del priser.
Här är en annan rätt ny tråd: [länk]
Nej missat. Ska jag minsann ta och läsa! Tack
 
Det är ju ganska enkelt att gå in på ikea.pl och jämföra mot ikea.se så ser man, lite handpåläggning dock.

Jag menar att det skiljer så lite på stommarna att det inte är värt besväret men alla mindre komponenter är det större prisskillnad på.

Vitvaror är det rätt skönt att ha svensk garanti på?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är ju ganska enkelt att gå in på ikea.pl och jämföra mot ikea.se så ser man, lite handpåläggning dock.

Jag menar att det skiljer så lite på stommarna att det inte är värt besväret men alla mindre komponenter är det större prisskillnad på.

Vitvaror är det rätt skönt att ha svensk garanti på?
Helt klart. Nä får bli ett svensk Orkar inte krabba med åka dit. Blir prisvärt ändå
 
vi ska i vår åka till Gdansk via Nynäshamn (direktfärja) för till köpa bla kakel o klinkers till vår utbyggnad. Målet med besparingen är att den ska bekosta resa ToT samt 2 hotellnätter för mig o min fru :) så semester samt byggmaterial.
 
  • Gilla
OlofÅkesson och 1 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
vi ska i vår åka till Gdansk via Nynäshamn (direktfärja) för till köpa bla kakel o klinkers till vår utbyggnad. Målet med besparingen är att den ska bekosta resa ToT samt 2 hotellnätter för mig o min fru :) så semester samt byggmaterial.
Sådant gillas! Man får tänka på familjen också
 
  • Gilla
Chris11
  • Laddar…
Japp vi renoverar/bygger ju tillsammans och sedan slå 2 flugor i en smäll och få lite barnfritt och samtidigt få tid att välja material tillsammans (igen utan barn) är inte helt fel
 
  • Gilla
OlofÅkesson och 1 till
  • Laddar…
F freddan83 skrev:
[länk]
Kul site!
En enkel fåtölj (Poäng, 391.256.69) var 27% billigare i Polen än i Sverige.
 
  • Gilla
OlofÅkesson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.