Jaha då föll lotten på mig. Förbaskade postnord kraschat mitt paket Här lägger man ner energi på gipsa väggar och spackla med mm mått sedan kommer tapeten helt kraschad. Finns det något sätt att rädda situationen ? Tänkt om man kan tex ånga den lite slätare på något sätt? Absolut alla längder har mer eller mindre väck på sig. Fundera skarpt på slänga att i soptunnan men är så fattig.. försökt reklamera varan men det gick åt pipan så klart.

Ledsen jag blev nu. Men något måste la kunna göras så den blir bättre ??
 
  • Vikt och skadad tapetrulle med svarta och vita mönster utbredd på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leverantören ska reklamera hos Postnord brukar ju Postnord säga?
 
Faktiskt slängde ner den i garaget. Verkar konstigt nog att den slätade ut sig. Måste vara fuktigt där nere
 
Är det inte bara att reklamera och få en ny?
 
Är det en tapet av bättre kvalitet så tror jag det där går att släta ut när den blir blöt av limmet.
Prova att hänga en våd.
 
  • Gilla
OlofÅkesson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det inte bara att reklamera och få en ny?
Försökte kontakta postnord.. Gick jävligt dåligt! Plus att dom hade lämnar paketet på jobbet och någon där kvittat utan och glo. Jah upptäckte sedan ett dygn efter att det var skadat
 
T
Reklamera till företaget som skickat paketet. Det är i första hand avsändaren som skall reklamera skadan och få ersättning. Du kommer inte få någon ersättning av PostNord. Det är inte heller ditt ansvar att en vara skadats i transporten, därmed bör du om så behövs få nya tapetrullar ifrån företaget du handlat av.
 
Det gick fan att rädda!

Det smackade jag upp på 1,5 timme
 
  • Nymonterad zebra-mönstrad tapet på vägg med en arbetsbänk och verktyg från Biltema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
Tråkigt med trasiga varor vid leverans,
Har råkat ut för transportskador och det är nästan omöjligt att reklamera.
Fick ett tips av en postnord abställd att inte ta emot varan om den vid leverans är uppenbart skadad, låta den gå i retur. men kom ihåg att direkt kontakta leverantören och förklara varför man inte hämtar ut paketet. Då får de själva se med egna ögon vad som hänt och då har du som mottagare inte hanterat paketet.

Bästa är att mejla, då får man skriftliga svar, annars att ta det via telefon går också men ta då namn på personen ni pratar med samt tid och datum
 
Man ska alltid reklamera där man köpt varan inte till fraktföretaget.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.