Vi vill lasera fönster i vårt nya hus, tex i teak-lasyr eller liknande. Det skulle dock vara fint att se hur det ser ut på ett fönster i ett hem, på bild. Vi har bara sett varuprover på lasyr på korta trästumpar. Så har du laserat fönster skulle jag bli väldigt tacksam om du ville dela med dig av foton, antingen här eller via mejl anro7470@gmail.com.
 
Ett tips är att kolla in alla -70 tals hus. Deras ägare gör ofta allt de kan för att utplåna det bruna ;)
 
  • Gilla
Henri och 3 till
  • Laddar…
S sune73 skrev:
Ett tips är att kolla in alla -70 tals hus. Deras ägare gör ofta allt de kan för att utplåna det bruna ;)
Det lär påverka ljuset som kommer in genom fönstren rejält, om bågarna är vita eller har mörkare färg.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hade nordsjö Lasur 510 på fönsterna, rött tegelhus, svart tak, i plans vinkel Österlenhus, byggt 86.
Farsan jobbade på Nordsjö på den tiden,
Idag hade jag aldrig laserat/målat det mörkt.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det lär påverka ljuset som kommer in genom fönstren rejält, om bågarna är vita eller har mörkare färg.
På vilket sätt?
 
Ljus matsal i 60-talsstil med trädetaljer, stort fönster och en svart ljuskrona över bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Hade nordsjö Lasur 510 på fönsterna, rött tegelhus, svart tak, i plans vinkel Österlenhus, byggt 86.
Farsan jobbade på Nordsjö på den tiden,
Idag hade jag aldrig laserat/målat det mörkt.
Ok! Vi tänker oss ngt i den här stilen..
 
Ja, det där ser ju fint ut!
Stora fönsterytor och inte så mörkt trä. Trävit furu helt enkelt.
 
Jag ska göra preics tvärtom, måla om de bruna fönstren till vit, mer jobb än vad man tror.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.