Hej!
Har planer på att bygga enplans hus ca 150 kvm.
Får inte ihop det med rummen.
Vi har utsikt mot sjö på trädgårdssidan.
Ca 99% av alla planlösningar har köket mot gatan....
Vi vill ha kök och vardagsrum mot sjön.
Önskar också föräldradel (sovrum+kontor) och barn-ungd del med 2 sovrum + allrum.
Garage på vänster sida om huset.
Kan ni hjälpa mig??
Vill gärna ha högt i tak också...
 
Hej,
Vi var inne på A-hus enplanshus Smygehamn ett tag. Säljaren visade hur man kunde förlänga huset o på så vis få större/extra rum. Ryggåstak är standard i det huset + att kök o vardagsrum ligger på "baksidan". Är kanske värt en titt.
 
Kolla Trivselhus, de har flera hus som skulle fungera och tänk på att du kan ändra dem (det finns egentligen inga katalog hus hos dem). Du kan tex hitta halva huset på en skiss och den andra halvan på en annan, rita ihop en del själv, spegelvända osv! Själva har vi Arkitektens skiss 521, spegelvänd, pulpettak, utbytta fönster, minskat 10 kvm (kommunens bygglovs fel) och vardagsrum och kök mot baksidan!
 
Vi gick till en arkitekt som ritade om vårat hus efter våra önskemål. Tycker att det blir som lättast då. Dom ser juh om det e möjligt eller inte att färdigställa så som man vill ha det.
Sen gör dom juh även fasadritningar och situationsplan till bygglovet.
Jag ritade ganska mycket själv först och tog med mina ritningar. Sen utgick vi ifrån våra önskemål och vi blev nöjda med resultatet.

 
Hej!

Jag har förlag på en planlösning som jag tror passer er perfekt! Kolla på Borohus, modell "Blekinge 151". Personligen tycker jag att det är en väldigt trevlig planlösning.

Lycka till!
/Pernilla
 
LB-hus "Falken" är ett 1-plans hus på 160 kvm med vardagsrum, kökets matplats och sovrum mot trädgårdssidan. Mycket snyggt och rätt välplanerat oxå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.