Tja.

Har kollat på lite förvaring till badrummet och tycker badrumsskåp är sjukt dyrt och fult i jämförelse mot vanliga skåp. Kan man inte använda exempelvis vanliga högblanka skåp och hyllor i badrummet utan att de blir förstörda? Kommer inte utsättas för vattenstänk men kondens.
 
L
Det är inga problem bara du inte spolar vatten över dom , köp vad du vill
 
Vi har haft en Ikea köksstomme med tillhörande lucka och en bänkskiva i badrummet i ca 5 år, inga problem hittills trots att det då och då hamnar lite stänk på den.
Edit: badrumskommoden från vedum börjar däremot efter 8 år se ganska härjad ut, den lever visserligen ett hårdare liv, men jag hade räknat med mer från det märket.
 
Redigerat:
Håller med till 100%. Priser och marknad på dessa s.k "badrumsmöbler" är ett skämt. Kolla på loppisar eller auktioner efter snygga gamla möbler som enkelt kan byggas om till en kommod tex.
 
Krilleman
Jag instämmer, bygg en egen variant efter eget huvud. Snyggare och billigare.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Tack för alla tips ni är bäst! :)
 
Byggde förvaring i vårt badrum av underskåp och överskåp ut IKEAs Metodserie precis när den kom för drygt fyra år sedan. Stommarna verkar ha klarat sig bra men lacken på luckorna på överskåpen började karackelera efter ett till två år. Idag är ytan helt förstörd, utan att nånsin utsatts för stänk, och luckorna på underskåpen har också börjat bli dåliga. Ventilationen i badrummet känns OK.

Det är ju en enkel sak att byta luckor, men ändå trist att behöva göra det en gång per år. Ångrar verkligen att jag skruvade upp detta smäck i vårt nykaklade badrum!
 
Jag har för mig att någon bekant pratat om att de reklamerade köksluckor från Ikea för att de inte klarade av stänket från när barnen lekte vid diskhon, det var inga problem.
Jag vet dock inte om de nya höll måttet, eller om det kanske var färdiglekt vid diskhon efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.