Hej,

Är inne på att köpa en vattenburen handdukstork istället för ett element till badrummet, blir en billig variant från Biltema i så fall: http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Badrum/Handdukstorkar/Handdukstork-vattenburen-2000030533/

Att utgå från bilden ser det ut som att röranslutningarna sitter längst ut på varje sida av handdukstorken, kommer avståndet mellan rören bli lika brett då? Finns något sätt att minska avståndet i så fall? Uppskattar verkligen alla svar!
 
  • Kromad vattenburen handdukstork med röranslutningar på sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Anslutningarna är tillbehör och finnas i olika varianter för både ett hål och två hål. Jag har både några märkestorkar och några biltema/jula-varianter hemma, men samma anslutningar har passat på alla, brukar vara R15 gänga i hålen.

Du behöver inte använda biltemas anslutningar. Vill du ha anslutning i ett hål så passar denna:
https://www.rinkabyror.se/artikel/ventil-for-handdukstork/
Proppa det andra hålet.

Vill du göra en specialare så går det med vilka rördelar som helst med R15 gänga. Jag plockade exempelvis ihop lite överblivna radiatorkopplingar när jag satte en handdukstork i groventrén. (F.ö. mycket praktiskt med en handdukstork där för alla ungarnas vantar, mössor och sockor.)
 
  • Gilla
Neo111
  • Laddar…
L
Går nog bra allting , bara du inte har 1 rörssystem , då ska du ha ett speciellt koppel till HT
 
Krilleman
L Liteavvarje skrev:
Går nog bra allting , bara du inte har 1 rörssystem , då ska du ha ett speciellt koppel till HT
Vad är det för fel på det Cameltoe länkar till då? :cool:

Ettvägsventil för värmevattensystem i mässing och krom med produktinformation och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Krilleman krilleman_215 skrev:
Vad är det för fel på det Cameltoe länkar till då? :cool:

[bild]
Inget klickade inte på länken :confused: bara info i största allmänhet , du vet hur det är med enrör mot HT :)
 
Pratade med min rörmokare som sa att "nej det måste anslutas 2 rör till den"... känner mig kluven i vad folk säger haha.
 
L
Den som du länkad till är ju omställbar för 1 eller 2 rör , så var är problemet det sa även
krilleman_215
 
Han missförstod mig
Det ska funka
 
  • Gilla
Neo111 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.