Svar: X. 600/1200/1800W

Motivering: Skulle passa perfekt till vår nya balkong! Vi har inget tak, men det ska funka bra med denna värmare ändå :)
 
Hej hopp

600/1200/1800W

Årets "sommar" var ju rena skämtet, nu pågår ett planeringsjobb för att bygga om uterummet och säkra det för det svenska sommarvädret.
Man vill ju kunna sitta ute på kvällarna, njuta av livet helt enkelt. Men det är inte så njutsamt att huttra och skaka tänder.
Så en del av projektet innefattar infravärme faktiskt, så en Termo 1800 skulle vara ett välkommet tillskott här hemma.

Hoppas på en varm framtid...
Tommy
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Svaret på frågan: x och motiveringen lyder: En lågbudgetrenovering av vårt uterum har varit ett fantastiskt roligt och kreativt familjeprojekt under sommaren. Att vinna en infravärmare skulle vara en värmande lösning för att vistas i familjens gemensamma "utehäng".
 
Svar: X

Om jag vinner denna skulle jag faktiskt ge bort den till Pappa som bygger uterum så familjen kan samlas under en varm å behaglig middag ☺
 
Svar: X

Vi har en uteplats som, i stort sett, står oanvänd från september till maj vilket är så trist!
Den ligger i skugga från några stora björkar(både våra och grannens) så det är svårt att få den varm och en infravärmare skulle definitivt förlänga utesäsongen.
 
Svar x

Då solen försvinner bakom grannensträd redan vid 18tiden på sommaren, blir det förvånansvärt kallt på vår altan, en vinst skulle förlänga våra sommarkvällar. Sedan lever jag efter mottot man kan aldrig ha för många fjärrkontroller :)
 
Svar: x

Nu börjar det bli väldigt kallt ute på nya altanen.
Vi har köpt nya utemöbler och gjort det mysigt men tyvärr gör vädret att det mest är grannens katt som njuter av denna oas.

En infravärmare kan nog ändra på den saken :)
 
Svar: X. 600/1200/1800W

Hemma hos mina föräldrar är det som att det räcker med vetskapen att det sitter en infravärmare där i taket.
Men sen att den är helt funktionsoduglig, rent av livsfarlig är en annan sak.
Jag kommer inte ihåg vilket år den här värmaren sist kördes igång för att kunna njuta av middagen på uteplatsen en midsommar utan fingervantar och långkalsonger...
Inte heller om det var den brända lukten som övervann surströmmingsdoften eller tanken på elfakturan som skulle komma, som den lika snabbt stängdes av.

Därför skulle det vara helt perfekt att vinna denna! För att byta ut värmaren som suttit på mina föräldrars hus sen det byggdes. Och för att kunna fira nästa midsommar utomhus här i norr!
 
Svar X.

Stängde och låste till altanen förra veckan, e för kallt nu. Men med en bra infravärmare hade man kanske kunnat låsa upp och nyttja altanen några härliga kvällar till :)
 
Tävlingen är avslutad.

Elina är sjuk idag och utser vinnaren när hon har tillfrisknat, med största sannolikhet i nästa vecka.
 
Hej allesammans och ledsen för sent svar. Det råder fortfarande sjukstuga men nog ska vi kunna dra en vinnare, och det är ingen mindre än vår medlem hsandstrom. Vad roligt att ni använder stallet som uterum. Det är klart att ni ska ha uppesittarkväll och äta julgröt där utan att frysa :). Stort grattis!

Motivering: Efter att ha städat ur gamla stallet och haft en fantastisk 40-års fest där lovade jag sent på natten i efterdyningarna av festen att vi visst kunde äta julgröten där på uppesittarkvällen, nejdå det blir inte kallt alls, vi är ju så många och jodå, jag fixar någon värmekälla om det blir flera minusgrader. Så snälla Byggahus-forum, hjälp mig!!
 
Vad roligt, tack för det!
Jag återkommer med uppdatering om julgröten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.