Jättebra initiativ med dokumentmallar (y), men det har smugit sig in ett litet fel.
"kWh" skulle se bättre ut än "kw/h" om man får vara petig.
 
Tack för rättningen. Det var uppmärksamt av dig att hitta mittt slarvfel. Jag har ändrat nu.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack för rättningen. Det var uppmärksamt av dig att hitta mittt slarvfel. Jag har ändrat nu.
Kändes nästan lite petigt och förmätet att påtala. Men jag läste texten med en elingenjörs ögon... det juridiska är det säkert andra som är bättre på ;)
Som sagt, ett bra initiativ med mallar (y)
 
För uthyrning av villa så kör vi med en nästan identisk, jag antar att ursprunget är detsamma :D. Efter att ha kört det i nästan 10 år nu och ett flertal hyresgäster har vi gjort följande följande ändringar:

1. Mätarställning för el och vatten biläggs avtalet och signeras på inflyttningsdagen. I normalfallet tecknas hyreskontraktet en tid före inflyttning och då är det svårt att ha med dessa uppgifter i avtalet direkt.

2. Till avtalet biläggs också en nyckelkvittering på inflyttningsdagen.

3. Vi har en klausul om dokumenterad besiktning av lägenheten vid inflytt och inför avflytt och använder följande mall för detta: http://xn--verltelsebesiktning-3wb6...ads/2016/01/besiktningsprotokoll-lagenhet.pdf
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.