A Adam F skrev:
I övrigt anser jag att folk är oskyldiga tills jag sett bevis på deras skuld, det räcker inte att någon påstår att något hände för typ tio år sedan.....
(y) Ja, man får vara försiktig så man inte trillar dit i drevet själv.
 
R Rogero skrev:
Vad jag menar är att dessa program upptar en massa sändningstid som skulle kunna användas till andra program. Så att stänga av TV:n hjälper ju knappast då?
Idag finns streamingtjänster från allt möjligt.
Jag.tror du kan hitta och se vad du vill utan att använda tablåtv.överhuvudtaget
 
Visst måste väl Björn vara det bästa alternativet som TV4 har? Bland de jag känner som ser på Äntligen hemma så tyckte de flesta att programmet tappade en hel del när Björn slutade. Han är både karismatisk och har ett fint öga för detaljkvalité så jag tror att programmet skulle få ett bra lyft med honom på plats igen.
 
harry73
Vore det inte kul med fler kvinnliga snickare i TV-rutan?

Barnprogrammet Fixa Rummet har lång tradition av kvinnliga snickare/programledare.
Heja SVT:strong:(y)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Vore det inte kul med fler kvinnliga snickare.....
Alexandra Pascalidou röstar jag på!
 
Jag är övertygad om att det säkert finns någon idag okänd hantverkarstjärna där ute som skulle kunna bli en bra programledare. Varför inte göra som ”Mythbusters” och ha en dokusåpa för att vaska fram nya programledare till befintligt program?
 
M Mikael Sandberg skrev:
TV4 överreagerar som vanligt. Något som hände 10 år tillbaka vid nåt enstaka tillfälle borde man inte bli bestraffad för nu tycker jag. Han är ju inte heller dömd för något. Timell har ju även bett om ursäkt. Jag tycker Timell ska stanna kvar. TV4 har tyvärr ägare som driver PK hårdare än andra bolag, fråga Birro vad han tycker om TV4. Han fick ju sparken från TV4 bara för att han åt en lunch tillsammans med någon från SD...
Det är inte så att MT blivit för dyr för TV4?
Programmet har gått länge och trotts bra intäkter från annonsörer är det troligt att han nu nära sextio, inte är så intressant för målgruppen 25 - 45 år. Rykte går att TV4 behöver spara https://www.dn.se/arkiv/kultur/tv4-sparar-tjanster-och-avvecklar-nyhetsbolaget/ och MT kostar säkert mer än de anser att de egentligen vill betala honom och här kom det en chans för dem att bryta kontraktet.
 
  • Gilla
Adam F
  • Laddar…
Det kommer att kosta en bra slant för TV4 att bli av med Timell.
Och inte kunna sända redan inspelade program?
De borde ha sett detta komma.
Jag funderar mer på produktionsbolagets (Meter) ansvar.
De borde få ta smällen.
 
Jag röstar på Pontus från Arga Snickaren som ny programledare!
 
engs
ricebridge ricebridge skrev:
MEN som sagt: Tråden handlar inte om det, utan vad som händer med bygg-TV nu.
Tror inte mys-bygg-tv försvinner helt, men får nog på sikt mindre budget pga konkurrens av fler uppstickare och alternativa kanaler och andra former av produktioner som Cowboykåken och liknande. Behövs inte någon stor produktion för att vara underhållande.

Tycker denna serie verkar lovande, http://www.youtube.com/playlist?list=PLRZePj70B4IwyNn1ABhJWmBPeX1hGhyLi
Amerikanskt så mycket går kanske inte att överföra till svenska förhållanden. Går långsamt då det, vad det verkar, läggs upp klipp allt eftersom bygget fortskrider så det går lika långsamt som bygget i sig. Men fritt från draman och fejad tidsbrist.
 
I impala65 skrev:
Ny programidé: Äntligen klämma. ;)
"Äntligen ohämmad"
 
Han i bauhaus Fixar tv skulle vara kul att se som ersättare.
 
J Jehu skrev:
...
Jag funderar mer på produktionsbolagets (Meter) ansvar.
De borde få ta smällen.
Som jag har förstått det är det TV4 som har tagit in programledaren, produktionsbolaget har inte fått välja (men kan ha rekommenderat andra enligt vad som ryktats).

Det är ju logiskt också då programmet är så profilerat på en viss person så att kanalen vill ha kontroll på det, även om produktionen i sig är utlagt på ett annat bolag..

/K
 
ricebridge ricebridge skrev:
Jag röstar på Pontus från Arga Snickaren som ny programledare!
Seriöst? :surprised: :crysmile:
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Då ska jag hålla mig on-topic och säga att jag tror det inte bara går bra, utan t o m bättre, åtminstone ett tag i början.
Man kommer att hitta en ersättare till MT och göra omtag på ungefär samma programupplägg med kanske smärre variationer.
Genom allt "surr" som varit tror jag det har skapats ett slags nytt intresse som lockar tillbaka både gamla tittare och även ger nya.
Men det är ju mina spekulationer. Det har hänt att jag haft fel... nångång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.