Hej,
Jag är ute efter att sätta upp en padda mitt i huset som en dashboard (dvs inte 4 separata appar utan helst allt på en skärm) som ska visa/Styra följande
· Styra Sonos (App)
· Google Kalender (App)
· Styra 2 strömbrytare som ska sitta i väggen (2 strömbrytare för värme uppe/nere). Använda Plejd? Eller finns det något annat alternativ som ni tycker fungerar bättre för ändamålet?
· Se inomhus/utomhustemperatur

Finns många olika lösningar på internet, har ni några tips egna erfarenheter av dels en väggmonterat padda/dashboard samt trådlös strömbrytare (ej stickkontakt utan i vägg)/Temperaturmätare inomhus?
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Hej!

Jag använder Home Assistant som är väldigt flexibelt och kör både Z-wave och 433MHz (Nexa, Tellldus, mm) samt styr TV, xbox och receiver + använder Amazon Echo för röststyrning mm med en dashboard. Läs mer här: home-assistant.io
 
Domoticz finns oxå. Jag har kört med det i ett tag nu. mycket nöjd.Utbyggbart som ovan med 433Mhz, zwave, phillips hue m.fl. finns stöd även för sonos. Går att installera på windows , linux, nas eller raspberry pi. Läs mer på http://www.domoticz.com

// Pierre
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.