Vi har genom en gruvfirma i malmberget fått en ersättningsfastighet då våran egen fått stora skador pga gruvbrytningen.

Vi installerades i det nya huset och målerifirman dök upp en morgon när vi låg och sov. Inte ett samtal, ingenting utan vi väcktes av att en yngling klamrade plast framför vårat sovrumsfönster (tur man låg under täcket) ;)

Sedan höll ett team på 5-6 personer på och måla en månad med mängder av plast, skräp, tomma målarhinkar utspridda över gården och när det blev dags för älgjakt i september så slutade man helt sonika dyka upp, inte ett ord, nothing.

Ringde till firman och upplyste att arbetet ju inte är klart samt att gården är full i skräp. Hälften av skräpet städas bort. Någon dag går och jag ringer igen och informerar att en stor del av skräpet är kvar (de två man som var första svängen orkade inte kolla på baksidan).

Nu till det som håller på att ge mig en vansinnesattack:

Jag ringde och meddelade idag att två vägguttag är övermålade och kladdade med färg, elcentralen är kladdad på, några tryckta brädor är målade på samt så är dörren till tvättstugan förervigad med lite färg. All plast är inte heller borttagen från givare osv.

Då säger fanskapet att plasten från givaren kan man åtgärda men resten tar vi till nästa år. Man tycker alltså på fullaste allvar att vi ska leva med färgstänk på ytterdörren ett år. Kladdiga uttag och elcentraler.

Är jag totalt bakom eller ska denna såkallade målarfirman gå på charmkurs?
 
Klåpare. Hälsa du dem att de kan ta sig i arslet med bägge händerna.
Efter, förstås, att du dumpat deras skräp framför deras ytterdörr.
 
  • Gilla
HasvaH
  • Laddar…
Hör av dig till den som beställt jobbet. För det låter inte som att det är du som betalar, den som håller i pengarna bestämmer.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vilken målerifirma håller på så? Snacka om att inte vara rädd om sitt rykte. Ta kontakt med beställaren och förklara saken lugnt och sansat.
Ni måste ju bo i ett jättestort hus då man varit 5-6 man i en månad?? Normalt sett ska en villa av större modell ta max 3 veckor för två man ( beroende på väder såklart )
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.