Jag hittade på clasolsons en trådlös brytare med art nr 32-6456. det är en dörr/förnster brytare som sänder en signal till valfri motagare i samma serie. Det blir då möjligt att sätta en motagare inne i huset på valfri lpats som talar om om garagedörren är öppen eller ej. Man kan också ställa in en brytare till som tänder inne i garaget på samma brytare.
 
Vedeldarn skrev:
Sniklösning på eftermontering av larm och styrkablar:
Har du en vattenledning till garaget så köp två genomföringar som används till värmekabelsinstallationer, montera dom i var ände på vattenledningen och dra kabeln inuti vattenledningen. Jag har dragit koax och styrkablar i vattenledningar och det funkar bra. Dra inte starkström den vägen bara, det kan sluta med en skräll.
Sen ska man väl tänka sig för vad man drar för ledningar också, beroende på vad vattnet ska användas till.

Om det bara är till för att tvätta händerna så går det väl att dra in vilka ledningar som helst, men jag skulle nog inte dra vad som helst i rör med vatten jag dricker av. I värmeledningssammanhang brukar man ju prata om "livsmedelskvalité" o.s.v....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.