K
Är det någon som känner till en tillgänglig betongskruv jag kan använda till att fästa ett golv i betongplattan.

Baseco säljer några svindyra skruvar, men dessa verkar endast säljas med golv.

En stunds sökande ger att Alshells tidigare sålde betongskruvar i storleken 4,2x35 (vilket kanske skulle fungerat) men ingen av de för privatpersoner stora företagen verkar ha något liknande.

Kanske söker jag på fel sätt.. kanske kan ni här på byggahus hjälpa mig?
 
L
Vad menar du med betongskruv , att du inte behöver plugga ?
 
K
Japp. Bara förborra. Det finns rätt många olika skruvar men alla börjar på 6 mm så det blir lite väl grovt
 
Kan du inte använda spikplugg lika gärna?
 
K
På vilket sätt vill du kunna demontera? Ska väggen sitta direkt i plattan eller är det ett golv emellan? Golvvärme? Får du inte loss en spik kan du ju såga av den jämns med betongen. Spikplugg går mkt lätt att montera då du borrar och spikar rakt genom syllen
 
tror de är svårt å få tag i mindre än 7,5 för privata
 
K
Tack. De skulle fungera perfekt.. Men var kan man köpa dem? Pratade med lokala jem&fix som säljer heco och står som ensam återförsäljare i stan men de kan inte ta hem skruvar utanför standardsortimentet :(
 
Nyfiken: vad är det för golv du vill lägga som ska skruvas i betongen?
 
Är det inte smidigare att limma dit det istället?
Vilka förutsättningar har du, vad är det för golv du tänkt lägga?
 
L
K Kallebo skrev:
Tack. De skulle fungera perfekt.. Men var kan man köpa dem? Pratade med lokala jem&fix som säljer heco och står som ensam återförsäljare i stan men de kan inte ta hem skruvar utanför standardsortimentet :(
Du har inte golvvärme får jag hoppas , då är det bara lim som gäller
 
K
Det är ett spontant furugolv 25 mm. Ingen golvvärme :)
 
Jag lästa vägg istället för golv. Bortse från mina inlägg...

Har inte golvtillverkaren skruv att rekommendera/sälja?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.