S Stuff skrev:
En lite mer långsökt lösning är att Timell kommer tillbaka iförd skinnjacka och massa tatueringar i en ny bad boy-roll där han daskar tanterna på rumpan och avslutar varje avsnitt med att dra iväg med en rivstart med sin HD så att trädgårdsgruset yr
”Snuskbyggarna”?
 
  • Gilla
ghoti och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns ju en knapp på tvn, som det står "off" på...
Vad jag menar är att dessa program upptar en massa sändningstid som skulle kunna användas till andra program. Så att stänga av TV:n hjälper ju knappast då?
 
men tänk på att det är inte personen i filmen som har skrivit brevet
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Min undran har i 15 års tid varit: När kommer det ett program för husägarsvenssons som fokuserar mer på själva byggandet än på familjens sociala situation. Jag tänker på Fuskbyggarna, Bygglov, Simon & Thomas, Colt och arkitekten (Wihngård(?) och många andra exempel vi har fått se i rutan.

Äntligen hemma och Ernst är ju som i en egen genre, ännu längre bort från verkligheten.

Det finns några engelska serier (Grand Designs, Property Ladder exvis) som i en större del fokuserar på själva byggandet.
 
Mikael_L
vojma vojma skrev:
Min undran har i 15 års tid varit: När kommer det ett program för husägarsvenssons som fokuserar mer på själva byggandet än på familjens sociala situation. Jag tänker på Fuskbyggarna, Bygglov, Simon & Thomas, Colt och arkitekten (Wihngård(?) och många andra exempel vi har fått se i rutan.
Det säljer inte, helt enkelt.

Eller så är det kanske byggahus.se som redan mutat in alla marknadsandelar i "fokus mer på själva byggandet och hur man egentligen ska göra". :D
 
Äntligen hemma kan fortsätta hur länge som helst under förutsättning att man förvaltar programmet/varumärket. Det som händer nu är en kris men inte slutet för världen eller ens programmet. Om Björn Christiernsson tar över kommer jag titta i alla fall.
 
  • Gilla
Fippe c
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det säljer inte, helt enkelt.
Tyvärr har du rätt. Seriösa program som förmedlar riktig kunskap säljer knappast :(

Ta exemplet "Värsta bilföraren"
Vad är det för kul med det egentligen?
Hade gärna sett ett program där extremt skickliga bilförare visade upp sina konster istället. Men det hade ju inte gått att tramsa om.
 
Jag har aldrig varit mycket för fyrans myspys feelgoodprogram med happy end.
Timell och Kirchsteiger är skådespelare, utgå aldrig från att en kändis är likadan offscreen som on - finns tusen exempel på motsatsen.
Ge oss en Benny Hillversion istället det vore ärligare.
 
Timell har/hade många egenskaper men han var alltid ärlig. Det är en besvikelse att behöva höra honom be om ursäkt för att han inte förstått sitt beteende... En självförnekelse i bästa Sovjetisk-Stalinistisk stil. Det är smärtsamt att lyssna till när denne man som många gånger hävdat sitt omdöme (på gott eller ont), för ett gott hantverk, när han förfaller till den milda grad att han förnekar sitt förstånd och ber om ursäkt för sin existens. Res på dig Timell och försvara dig. Det finns redan tillräckligt med fega skitstövlar i TV-rutorna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Adam F
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det säljer inte, helt enkelt.

Eller så är det kanske byggahus.se som redan mutat in alla marknadsandelar i "fokus mer på själva byggandet och hur man egentligen ska göra". :D
Jag tror snarare att TV-folk inte tror att det säljer. Att de tror att det hela tiden måste "kännas". Vanligt folk, reality, dramatik, känslor. Det har blivit ett mode eller en sjuka... eller snarare en farsot, som spridit sig även till de dokumentärkanaler som jag skaffade en gång i tiden för att få se just dokumentärer, inte "American Pickers", "Pawn Stars" eller annat trams.

Det är i såna lägen man saknar Trafikmagasinet, faktiskt. För hur utskrattat det än blev, så var det oerhört pedagogiskt, faktafokuserat - och välgjort.
 
  • Gilla
D-bug och 7 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
...Det är i såna lägen man saknar Trafikmagasinet, faktiskt...
Carl Ingemar Perstad ställde till det för sig han också, fast på det ekonomiska planet.
 
Grand Designs är riktigt, riktigt bra. Tursamt nog finns det på Netflix.
 
Faktum är ju att han åkte ut pga av vad sponsorerna tycker om hans påstådda beteende, inte pga omsorg av medarbetare. I så fall hade det ju skett för flera år sedan.

I övrigt anser jag att folk är oskyldiga tills jag sett bevis på deras skuld, det räcker inte att någon påstår att något hände för typ tio år sedan, utan att på något sätt kunna belägga det.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Finns ju en knapp på tvn, som det står "off" på...
Förvisso, men det är ju inte alla i familjen som fattat det alltid...
 
M Markarbetaren skrev:
Timell drev väl egen byggfirma innan han började med tv. Det jag har hört så var han ganska duktig.
Beträffande programmet Äntligen hemma så tror jag det är kört. Timell ÄR ju programmet, om man bortser från hans påstådda attityd mot kvinnor och föråldrade kommentarer om diverse annat så är/var han en grymt bra programledare, det kan ingen ta ifrån honom.
Ja Timell har ju varit programmet och nu tittar jag på TV4 nyheterna och han har fått sparken nu. Allt samarbete upphör med honom.

Vem ska kunna ersätta honom? Björn är en bra kandidat för han är trevlig men det handlar också om att "gå genom rutan" och där var Timell outstanding.
Förbannade karl som inte kunde hålla fingrarna och käften i styr. Är så besviken :(

J JJJonas skrev:
Äntligen hemma kan fortsätta hur länge som helst under förutsättning att man förvaltar programmet/varumärket. Det som händer nu är en kris men inte slutet för världen eller ens programmet. Om Björn Christiernsson tar över kommer jag titta i alla fall.
Äntligen hemma är ett bra program och jag hoppas det fortsätter. Björn Christiernsson är en bra kandidat.
 
  • Gilla
JJJonas och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.