...funderar på skjutdörrar, men vet inte vad jag vill ha.
Hajom Unitas ser bra ut - finns någon med erfarenhet av detta?
Bra, dåliga, finns liknande alternativ?

...jag är ständigt ambivalent.... :-/

mvh Kaxe
 
Hajom skjutdörrar eller alu-partier, det var frågan vi ställde oss innan vi påbörjade vårt bygge.  Trä eller alu ger ju huset lite olika karaktär och jag inbillar mig att husets arkitektur kan påverka valet.

Hur som helst valde vi Hajom Unitas, tre stora skjutpartier som är snygga och som känns otroligt stabila. Var lite nervös när kranbilen lyfte dem över hustaket för montering på andra sidan huset men det gick bra :)

Flyttar in i april -06 så hur de fungerar i längden vet jag ännu inte men känner mig i dagsläget väldigt nöjd med vårt val.

//Marge II
 
Har också Hajom Unitas. Tittade på något norskt märke som såg likadant ut ett tag. Tror det hette Trysil eller något sådant. Detta kunde man få med aluminiumklädd utsida men eftersom karmen blev tjockare löpte dörren på utsidan av det fasta fönstret. Det ville vi inte ha, och sedan var de mycket dyrare också. Vi är nöjda med Hajom hittills i alla fall. Lätta att öppna, till och med lillen på 3 år klarar det. Men håller med om att hjärtat satt i halsgropen när kranbilen lyfte in fyra meter skjutdörrsparti...
 
jag har faktiskt funderat över hur fönstret/väggen sätts på plats... Spännande!

Det blir nog Hajom, eftersom jag ännu inte fått några avskräckande varningar ;)

Ellax, har du några foton av skjutdörrarna? Jag är nyfiken på hur det ser ut i ett "riktigt" hem.
 
Har ingen aning om hur man gör för att infoga bilder. Förklara hur eller skicka mig din mailadress.
 
Tosca - tack! Jag tror att dina bilder har fått mig övertygad!
Snyggt, och då menar jag inte bara dina fönsterpartier :)


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.