Går sakta framåt.
 
  • Renoveringsprojekt med nyligen monterade gipsplattor på vägg, användning av kryssavståndshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lyckades till slut tråda om trappkopplingen till hallen, med hjälp av den här mackapärn:

Hand håller ett hemmagjort verktyg med blå flexibel rördel och påsatt träbit framför trappa och inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Patent pending)
 
  • Gilla
Sundberg84 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ge mig tips på projektor!! :)
4,6x5,9m, tänkt sittavstånd nånstans runt 4m
Jag gick för en Epson EH-TW9300. Hade siktat in mig på en 7300 men sen gjorde jag felet att besöka Hembiobutiken och jämföra bilden och svärtan ...

Mitt rum är mycket mindre så med max utzoomning klara jag 90” bild vilket räcker med knappa 3m sittavstånd. Med dina mått behöver du inte fundera på det.

9300:an är en 4K e-shift, dvs 1080 paneler som skiftas mekaniskt 1/2 pixel för att skapa 4K (2160) bilden. Funkar över förväntan och bilden är bra. Den är ljusstark och skulle funka även i rum utan kontrollerad belysning men jag kommer att kunna släcka ut allt. Stödjer HDR och Dolby Vision. Lens shift i båda riktningar.

Native 4K ligger fortfarande lite högt i pris, speciellt om man börjar titta på laserprojjar ...

Tänk på ljudet, det gör mycket för upplevelsen. Jag kan köra 7.1.2 eller 5.1.4 med nuvarande uppsättning. Atmos ger en härlig rymd i ljudet.
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Jag gick för en Epson EH-TW9300...
Och här sitter jag med en eh-tw3200, känner mig lite outdated. :p
Blir en rejäl uppgradering, när jag äntligen får sätta igång med biorummet. Saknar mitt gammla.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Lyckades till slut tråda om trappkopplingen till hallen, med hjälp av den här mackapärn:

[bild]
(Patent pending)
Kan man dammsuga elementen med den? :p:cool:(y)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
:sweat::sweat::sweat::sweat::sweat::sweat::sweat: Mamma lärde mig att den som spar han har, har jag misstolkat?
Överfullt garage med kartonger och skräp som symboliserar 'den som spar han har'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
:sweat::sweat::sweat::sweat::sweat::sweat::sweat: Mamma lärde mig att den som spar han har, har jag misstolkat?
[bild]
Nej, du verkar göra helt rätt ;)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Sätt tätningslist i fönstret som jag renoverade under sommaren. Det var dags nu...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Isolerat klart källartaket, ska ev upp med lite brädbitar för att hålla isoleringen på plats, slutligen kommer Windy vindväv häftas upp. Nyisolerat källartak med synliga träreglar och mineralullsisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snabbdemonterade arbetsbelysningen sedan x antal år sedan.
Demonterade lysrörsarmaturer och kablar på ett svart golv, förestående renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och burit in 2/3 av det golv som snart ska läggas i vardagsrummet.
Opackade paket med golvbrädor staplade i en trapphall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frågan är vad man ska ge sig på nu.. Risken är väl att övriga familjen inte uppskattar 12paket golv nedanför trappen, men källartaket lockar mer.. :oops:
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Isolerat klart källartaket, ska ev upp med lite brädbitar för att hålla isoleringen på plats, slutligen kommer Windy vindväv häftas upp. [bild]

Snabbdemonterade arbetsbelysningen sedan x antal år sedan.
[bild]

Och burit in 2/3 av det golv som snart ska läggas i vardagsrummet.
[bild]

Frågan är vad man ska ge sig på nu.. Risken är väl att övriga familjen inte uppskattar 12paket golv nedanför trappen, men källartaket lockar mer.. :oops:
Klart du måste ”förstärka” taket i källarn först innan det går att lägga golv i våningen ovanför.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Klart du måste ”förstärka” taket i källarn först innan det går att lägga golv i våningen ovanför.
Vad tror herrn om ett par stärkande droppar? :cool:
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Krilleman
Börjat tapetsera i trappan upp. Alltid lika roligt. Ska precis börja med våderna.

Målet är att få yttersvängen klar i trappen så man kan riva spången och gå normalt. Nu får man kravla sig upp. Vilket gör att det känns motigt redan innan man kommit upp på ovanvåningen. Psykologiskt ja, men det ska bli skönt att få riva den!

Kan tilläggas att tapeten i trappen blir neutral, slät vit tapet. Jag ska förhoppningsvis aldrig tapetsera om just i trappen... Förberedelse för tapetsering i en trappa med en tillfällig gångplank och oputsade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kan man dammsuga elementen med den? :p:cool:(y)
Där sa du något!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Städat garaget för nya projekt och hängt upp en lite sak, så man inte bryter ihop titt som tätt på något som alltid är i vägen:)

Blå sladdvinda monterad på vägg i garage för att hålla ordning på kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.