Jag har för avsikt att ta upp ett rejält hål i mitt betongbjälklag och sätta dit en trappa. Men jag måste erkänna att jag inte har NÅGON aning om vad en trappa kostar... Jag har ställt frågan till några leverantörer, och de är sådär på att svara, här brukar det gå fortare.

Jag är ute efter en trappa med vilplan (halvtrappa upp, pusta, halvtrappa igen) ca metern bred och med ett vilplan på ca 1.30. Pratar vi 10, 40, 100 eller 278.000 kronor??

Tacksam för lite hjälp på vägen.

...och god fortsättning förresten :)
 
yens skrev:
Jag har för avsikt att ta upp ett rejält hål i mitt betongbjälklag och sätta dit en trappa. Men jag måste erkänna att jag inte har NÅGON aning om vad en trappa kostar... Jag har ställt frågan till några leverantörer, och de är sådär på att svara, här brukar det gå fortare.

Jag är ute efter en trappa med vilplan (halvtrappa upp, pusta, halvtrappa igen) ca metern bred och med ett vilplan på ca 1.30. Pratar vi 10, 40, 100 eller 278.000 kronor??

Tacksam för lite hjälp på vägen.

...och god fortsättning förresten :)
Här kan du skapa din egen trappa, och få en indikation på vad den kommer att kosta.

http://www.ssc-home.se/trappor/?Show=563&Menu=true

 
Tack för en bra länk, det var intressant! Som en indikation på hur många siffror det blir i trappkostnaden i alla fall...
 
Var en billig splitter ny på blocket till salu i går. Vitlackad med eklaserade handledare och steg. 7000 för en splirrans från SSC är ungefär en fjärdedel av vad den kostar ny har jag för mig. Sök på ssc så hittar du igen den. Kanske kan vara något? Vi har en lite mer bearbetad som heter comfort från ssc och den tycker i alla fall vi är skitsnygg.
 
vill du ha trappan i trä eller betong: i trä du får räkna en färdigt 15000.-, till din egen speciella mått kanske 25 loppor, sedan kommer montering, det går också 4 loppor, sedan har du grannlandet Polen, där kan du få monterad och especiell mått för 15 loppor. Bara du träffar den rätta.
I betong är lite dyrare, du får räkna varenda steg 1500.- plus klinker eller marmor eller vad du nu ska ha, runt 50 loppor
 
Vi har nyligen fått vår trappa monterad och är supernöjda.

När vi skulle beställa vår trappa så kollade jag runt på diverse snickerier i vår omnejd samt även med de större trappleverantörerna.

Om man jämför SSC prisindikation med det priset vi har fått av vår lokale finsnickare så är priset ungefär halva priset (men då ingår montering av trappan också).

Så mitt råd är att ta in lite offerter från lokala snickerier också för det kan löna sig.
 
Nu var jag inte riktigt med, halva? var det hälften så dyrt hos snickaren eller hälften på det du fick uträknat på SSC? Helt enkelt, vem var billigast?? :D
 
Det var billigast hos den lokala finsnickaren. Priset vi betalade hos honom var ungefär hälften mot vad man fick fram via SSC prisindikation på deras hemsida. Hos vår lokala snickare ingick dessutom frakt och montering.

 
hoppla, ja då tar jag tacksamt emot det tipset, finns det pengar att spara, då är jag med direkt, jag lovar... ;)
 
Totte_S
Se för allt i världen bara till att få nån eller ett par referenser på snickaren. Vår trappsnickare lovordades av vår "byggsnickare", och inte blev det vansinnigt dyrt men f*n vad det knarrar i trappan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.