Besiktning av hus !
Skall det stå i besiktningen att fönstren är snart 20 år och kanske måste bytas , de är välvårdade.
Toaletterna också snart 20 år och måste kanske bytas ut.
Jag ser ju inte att det är något fel på dem , sen förstår jag att det var en röt skada på en bräda , att man måste åtgärda den .
Hoppas på ett snabbt svar
Tack på förhand Ingmarie
 
Det är så besiktningmännnen brukar friskriva sig. Det är fullt normalt.
 
Nja.
Om huset är 20 år gammalt förutsätter nog spekulanten att alla installationer är lika gamla.
Annars hade det säkert påpekats i beskrivningen att "kylskåpet byttes för sju år sedan" osv.
 
  • Gilla
Ingmarie Larsson
  • Laddar…
Ska stå och ska stå. Besiktningsmannen ska vara så objektiv som möjligt. Bedömer han att det finns en risk med fönstren så gör han.
 
  • Gilla
Ingmarie Larsson
  • Laddar…
Generellt så spelar skicket ingen roll då man går på den Beräknade livslängden. Så det betyder inte att det behöver bytas men att deg snart kan vara dags, samma gäller tak och dränering. Jag själv har ett tak som "borde" byts för 20 år sen men som är både fint och tätt än idag.
 
  • Gilla
Ingmarie Larsson
  • Laddar…
Mitt tak borde nog ha bytts för 120 år sedan minst med de riktlinjerna. Ta det med en nypa salt.
 
  • Gilla
Ingmarie Larsson
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Mitt tak borde nog ha bytts för 120 år sedan minst med de riktlinjerna. Ta det med en nypa salt.
fönster och mycket annat som är 120 år gamla håller 120 år till... fönster som är 20 år gamla håller nog i många fall inte 20 år till... :p

Tycker dessa beräknade livslängder är lite löjliga. Rätt underhållet kan mycket på ett hus hålla väldigt länge...
 
  • Gilla
Ingmarie Larsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.