Hej!
På min arrenderade tomt (gräsmatta)står ett av eons elskåp.
Skåpet står ca 3-4m in från tomtgräns.
Infratek ska nu gräva in en kabel i skåpet. Och min ståndpunkt är -visst gräv vad ni ska men allt ska återställas i fackmannamässigt utförande. Inklusive skarvning av automower slingan. Jag vill även ha en specifik grässort då gräsmattan är anlagd i våras.
Kan jag kräva detta eller vad gäller?
 
Y
Kräv allt du vill och lite till, på papper.
För när du väl har skrivit under så är risken stor att dom köra över dig och installerar 3 elskåp och sår inget gräs alls. Din underskrift är värdefull, så ge inte bort den för lätt.
 
Fast nu gäller det ju kabel till ett bef. elskåp.

Jag tror du skall kunna få det återställt i enlighet med det du skriver. Såvida du nu inte har en specialimporterad udda grästyp.
 
Nä det är ingen specialgräsmatta.20171018063853-146.66.234.4.jpg
 
Den stora risken här är att detaljer faller mellan stolarna. Den som återställer får inte reda på vad som förväntas, den informationen försvinner någonstans i något av tjugo mellanleden mellan den som pratar med dig, och den firma som utför arbetet. Så håll dig framme och kontrollera.
 
Jag vet inte exakt vad som gäller här, det jag vet är dock att bilder väger mer än påståenden, så se till att ta några på hur det ser ut innan dem börjar!:)
 
Bilder och filmer har jag tagit. Eftersom jag själv är i byggbranschen så vet jag precis vad du menar med att informationen försvinner i varje led.
Så idag har jag pratat individuellt med alla tre led för säkerställa att de gör som jag vill.
Alla tre led är rörande överens hur det är tänkt. Var man ska gräva och hur det ska grävas samt hur det ska se ut efteråt.
Nivån började med att jag skickade en iordningställande plan för dem att skriva under. Så nu känner jag mig rätt så lugn.
Det ser att vara bra människor med förnuftiga tankar.
Tack för input från er.
Återkopplar när det är klart.
 
Idag blev det klart.
Finns inget att klaga på.
Allt återställt enligt min beskrivning.
Finns hopp för mänskligheten.
 
  • Gilla
mangen5 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.