Hej
Någon som vet var jag kan få tag i renstrattar/lövsilar/renskorgar (kärt barn har många namn) i metall för stuprör med diametern 75mm?
 
  • Gilla
varmkorv
  • Laddar…
Fast när jag läser ditt inlägg lite noggrannare ser jag att du vill ha i metall, den stosen är I plast.
 
Fotografen Fotografen skrev:
[länk]

[bild]
Fast den där är inte 75mm vad jag kan se, tyvärr.
 
Dheri Dheri skrev:
Jag funderar på detsamma, det bästa jag hittat hittills är att komplettera med en övergångsstos.
[länk]
Ja, i värsta fall får jag väl ta en sådan men jag vill helst ha metall, eftersom jag bor i ett gammalt falurött hus med vita knutar...
 
Måla plasten i t.ex. svart eller grått, eller vad som passar med husets grundmur.
Eller vitt, så det smälter in med husknutarna.
Så sticker tratten inte ut. Och det behövs ju ingen finish där nere, där bara du tittar :)

Rostfritt tycker jag verkar vara overkill. Och inte passar det ihop med falurött och vitt heller.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Måla plasten i t.ex. svart eller grått, eller vad som passar med husets grundmur.
Eller vitt, så det smälter in med husknutarna.
Så sticker tratten inte ut. Och det behövs ju ingen finish där nere, där bara du tittar :)

Rostfritt tycker jag verkar vara overkill. Och inte passar det ihop med falurött och vitt heller.
Bra idé!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.