jag har en Kubota 2560f som plötsligt inte vill starta. Den här helt död när jag vrider nyckeln till startläget. Inte det minsta klick eller nåt... testade startmotorn genom att gå direkt med startkablar och den funkar fint.
Normalt ska det ju sitta säkerhetsbrytare under stolen men den har någon tidigare ägare byglat.
Har kollat alla säkringar jag kan hitta men jag har kanske letat dåligt.
Tips?
 
Var ju tvungen att Googla vad det var för maskin och jag snubblade genast över att den har ytterligare en säkerhets-brytare - Vid bromsen... Samt en för PTO'n som jag antar är drivsystemet till klippen.
Sen pratas det om någon inbyggd slow blow (Typ säkring) skydd som sitter i anslutning till tändningslåset utöver säkringarna man jag är osäker om det är på precis den modellen.

Internet, man kan fastna i det mesta...
 
Ah, du letar bättre du... jo vid pedalen visste jag om. Bromsen måste hållas nedtryckt vid start.
Det känns verkligen som att det är nåt sånt problem. Jag har mätt upp att jag inte får ström på tillslaget på starten.
Lite bittert. Köpte den i början av sommaren och fick börja med att köpa nytt batteri, sedan pajade kraftaxeln (dyrt!) och nu det här
 
Snailman
Kolla att jordflätan mellan motor och kaross är hel, min hade bara några kardeler kvar och då gjorde den väldigt lama startförsök.

(Gällde min grävare alltså)
 
Hade samma symtom på en Kubota F3060 från 1996 för något år sen. Inget hände när man vred på nyckeln om man inte drog en kabel direkt från tändningen utan att passera säkerhetsbrytare mm. Trodde det var fel på någon av brytarna tills jag testat dem. Misstänkte kabelbrott och följde alla kablar för att se om någon var av. De var de inte, hittade däremot en "elbox" (ingjutna reläer) bakom plastkåpan under ratten. Delar av den hade smält ihop. Bytte boxen och sen startade den på första försöket.

Bortsätt från att boxen var dyr så passade inte kontakterna till gamla maskin, fick klippa de nya kablarna och löda på de gamla kontakterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.