Hej!
Tänkte bara kolla om nån vet vad det kostar ungefär att måla ett 1 1/2 plans hus 160 kvm +dubbelgarage och förråd på 65 kvm?
Gärna priser på både om man gör det själv och priser om man köper tjänsten av en målarfirma.
Tacksam för svar!
Mvh
Mia
 
vi har spacklat och satt microlit och sedan målat ett 1 1/2 plans + ett dubbelgarage och det har kostat ca 25 000. Då har vi gjort allt själva

 
Tack för svaret! Microlit är det nån täckfärg eller nåt? Helt nya i färg djungeln ;)
Vårt hus kommer att vara grundmålat när väggarna kommer.
Ha det bra!
Mia
 
jag missförstod nog dig. :surprised:

Jag pratar invändigt, du pratar nog utvändigt. ::)

Micrlit är en väv man sätter på väggen istället för tapet.

Vi har inte målat vårt hus utvändigt så det har jag ingen aning om vad det kan kosta.

 
Vårt 1,5 plans kostade ca 50000utvändigt med falu ljusrödfärg (Aningens ljusare variant av falu rödfärg) och vita knutar. Hste var grundat från fabrik en gång så man målade allt två gånger. Invändigt kostade det ca 60000 (180kvm) tapeter på ca 300kr/rullen och målad glasfiberväv i klädkammare och tvättstuga. 2000 löpmeter innertak kostade 27000 för tre strykningar, en löst och två efter montering

Garaget på 52kvm med en mellanvägg kostade 18000 invändigt inklusive glasfiberväv på alla väggar. Utvändigt hade det kostat ca 20000 med samma ljusa falurödfärg.

Alla priser vitt i södertäljetrakten och från sommaren/hösten 2006

Förvånad att det tog så många dagar som det faktiskt gjorde för målarna. Många veckor blir det om man ska göra allt själv.....
 
Tack för svaren!
Intressant att veta innan man ska köpa färg! Känns som det blir billigast att göra det själva:)
MVH
Mia
 
Jag målade hela vårt hus nu i sommar/höst. Jag lade ner ca ~ 150 timmar, fick måla undertaken 2 ggr, fasaden 2 ggr, och fönsterna ca 4 ggr.

Färgen var Beckers perfekt, och färg och lite penslar gick på ca 13000. (20 liter Utevit, och 70 liter Svart + lite oljefärg till fönster)

Gick från Brunlaserat till Vit och svart täcklasyr.

Jag målade undertaken under några dagar på min semester, resten tog jag 2 veckor semester extra för, jag antar att det är värt det istället för o anlita en målare!

Före:
normal_IMGP0665.JPG

Efter:
normal_IMGP1681.JPG

/ Fredrik
Se vår hemsida för mer bilder!
 
Tack för svaren! Jättefint resultat på huset :) Det blir nog att bjuda ner hela släkten på målar kalas ;) Kul att ha gjort något själva på huset oxå. Ha de bra!
MVH
Mia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.