Nr.2
Hade varit perfekt nu när vi precis fått fiber å den gamla routern inte klarar hastigheten.
 
2, 3200mbps.

Vi, pjodd.se, är en ideell förening utan vinstintresse som bygger fri och gratis internetuppkoppling över hela Malmö med s.k. mesh-teknik. Routern skulle vi använda för att koppla upp ett stort öppet område, exempelvis något av stadens torg, eller som riktad länk mellan två delar av staden. Vi skulle även lägga resurser på att utveckla stöd för OpenWRT/Gluon.
 
Svaret är 2!

Efter att en av antennerna på vår nuvarande asus-router förlorade en kamp mot en valp för två år sedan, så ”tvingades” våra tvillingdöttrar ut från sina rum, närmare resten av familjen och framförallt närmare routern. Detta eftersom wi-fi-täckningen på deras rum försvann i samma takt som antennen blev upptuggad likt ett tuggben med kycklinsmak!
Tjejernas ”påtvingade” umgänge med resten av familjen har hittills varit oerhört uppskattat av oss föräldrar, men nu går de mot tonåren och vill tydligen ha lite privatliv igen, så deras dröm är att återigen kunna surfa på sina rum!
 
Hej :)
Svar: 3200mbit
Anledningen till att vi verkligen behöver en ny router är att vi precis köpt vårt alldeles första hus. Jag kommer från landet och har aldrig haft mer än 8mb adsl (telefonjacket) hos mina föräldrar, som vi dessutom delade på 5 personer.
Nu har vi äntligen köpt vår första hus som dessutom har fiber vilket är lyxigt :)
Vår nuvarande router orkar knappt genom en trävägg så vi hade verkligen uppskattat en ny router med starkare signal :) Tack för vi fick vara med och trevlig helg
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn router med 6 antenner och senaste standard

[bild]


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är 2. 3200 Mbps
Det skulle var toppen med ett wifi som fungerar i hela huset.
 
Svar nummer 2.

Hejsan,
Vi ska få fiber indraget och då svärföräldrarna fått vår gamla router och jag och min fru är studenter så saknas ekonomi att köpa en router med bra prestanda.
Det finns barn i hushållet så det streamas och spelas en hel del.
Tanken är att köpa en enklare modell från Asus, men en vinst i den här tävlingen hade blivit en tidig julklapp för vår familj.

Mvh
Johan M
 
2. 3 200 Mbps

Min gamla ASUS AC-66 räcker tyvärr inte till för mitt nya boende när jag gått från en etta till hus.
 
Rätt svar: 2

Motivering: "Att surfa fritt är stort men att surfa snabbt är större"
 
Svar: 2 3200 Mbps

Motivering: har 1000mbit in i huset och en router idag (från ett annat företag) som bara klarar 300mbit/s över wifi så det vore kul att få bort flaskhalsen. Med ett hus på 150+100kvm så har vi idag problem med att nå husets alla hörn också.

Jag själv skulle inte ta mig råd att lägga ut 2500kr på sådan lyx (ännu) då jag har 3 barn som jag hellre prioriterar mina pengar på.
 
Rätt svar är alternativ 2

Har precis fått fibern inkopplad och är som ett frågetecken om vilket som är bästa alternativet att gå vidare på nu...

Med denna ASUS skulle alla frågetecken bli uträtade :)
 
Svar 2: Med endast ett tv-uttag i huset så är vi beroende på att ha tillgång till internet i våra sovrum för att kunna streama tv och film. Vår nuvarande så fungerar det med bara när en person kollar på en serie, sen får vi andra vänta. Jag har fått veta att vi behöver en router som klarar fler klienter, kan det vara denna vi behöver?!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn router med 6 antenner och senaste standard

[bild]


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2
Modern teknik skadar aldrig i gammalt hus.
 
Svar: 2
Skullw behöva ny router då min är minst 20 år gammal å tjorvar väldigt mycket nu.
 
2.

För att som läget är idag så har jag omöjligt attfå täckning i hela huset med den jag har och nu håller vi på att renovera källaren och pga betongväggar når inte signalen ner till ungarnas rum :)
 
Svar .2 3200 Mbps

Då vi har Fiber 1000x1000 men det går långsammare än sirap rinner mellan köksbordet och pinnstolen när man slår näven i bordet är vi i desperat behov av ny raouter. Vi har testat att byta det mesta inget tyckts fungera. Så nu återstår bara att vinna en Asus så vi kan nyttja vårt nätverk som det ska fungera. Tack Byggahus för möjligheten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.