Hej

vi har fått en offert på ca 770 kr per kv, för att sätta kakel och klinker i vårt hus. Då ingår allt underarbete, fall mot grunnar mm. Allt klinker och kakel exkluderat. Allt kakel och klinker vi skall ha är nog ganska lätt att sätta upp, då det är relativt stora plattor. Ej mosaik osv, (endast ett kakel som ser ut som mosaik). Nu är det bara gipsplattor på väggarna och de får börja därifrån.

Tycker inte ni det låter dyrt? Jag har fått intrycket att det kostar runt 500 per kvm.
Vad betalar ni?
 
390:- + moms per kv. är det senaste budet jag fått. Men jag har även fått bud på nära nog det dubbla, 16 000:- för ett jobb på 25 kv. ( golv och väggar ). Så priset varierar minst sagt, men som den dyraste hantverkaren sa "Jag är inte billigast men bäst..." ( ingen falsk blygsamhet där inte).

;D
 
Vart i landet?
I Lund har vi betalat 350/kvm + moms. 770 låter vääääääldigt dyrt. ???
 
Vi betalade 30 euro timmen, plus moms, men så var resultatet kanonbra också.

EN hastig överslagsberäkning skulle ge vid handen att vi betalade 25 euro per kvadratmeter, dvs SEK 225
 
Vi har fått priser på över 1000:- per kvadrat, men då ingår fix, fog och spackel plus 6 kvadrat elgolvvärme. Är det så otroligt dyrt så att det motiverar den prisskillnaden??? Eller ingår det i era priser? Tycker det verkar otroligt att fyra olika firmor försöker blåsa oss på så otroligt mycket i så fall.
 
Fix, fog, spackel ingick i priset för vår del.
 
Vad skulle man kunna ta per kvadrat om det endast är kakelsättningen?
 
Värst vad folk bumpar gamla trådar. Priserna i den här fem år gamla tråden borde vara hur inaktuella som helst. :)

Kanske starta en ny tråd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.