Hej, har ett varmgarage som sitter ihop med huset. Jag hade velat bygga ut garaget men hittar väldigt olika siffror, allt från 300-500kr/kvm för att bygga nytt garage till 10.000-25.000kr/kvm för tillbyggnad av rum.
Vad gäller?
 
Snarare runt 4000-5000kr/kvm. Antar du lejer bort allt?
 
Hur mycket du ska bygga ut och förutsättningar kan ju påverka kostnaden påtagligt.
Ge oss lite mer kött på benen, så kommer bättre bedömningar
 
Huset ligger i Lycksele kommun garaget är på ca 20 kvm och jag hade tänkt bygga ut det med 50 kvm.
Marken finns det väl inte så mycket att säga om annat än att det är ett bra läge med moränjord och ca 3 meter till berggrunden.
Tegeltak, el och 2-3 element inkopplat på det befintliga systemet.
Det jag mest undrar är om det finns två olika "budgetmallar" beroende på om det är ett garage eller ett hus/rum?
300-500kr/kvm för garage och 10.000-25.000kr/kvm för hus/rum.

Ja, jag tänkte leja bort det.
 
Ring dit några firmor och fråga vad de vill ha, de tar ju ingenting för att lämna ett förslag och pris. Och du får mer kött på benen huruvida du känner att utrymme finns för drömmar eller om du bör pruta bort något.
 
Det var en rejäl tillbyggnad..
Min bedömning är att du nog får räkna med 1000-1500 kr per m² för ett välisolerat varmgarage, med gjuten betongplatta, el etc.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Det var en rejäl tillbyggnad..
Min bedömning är att du nog får räkna med 1000-1500 kr per m² för ett välisolerat varmgarage, med gjuten betongplatta, el etc.
Det kostar ju bara en gjuten betongplatta!?
 
Jag byggde mitt garage helt själv på 70kvm. Den kostnaden blev 3500/kvm.
 
3-500kr / kvm ? Låter som ett klickgolv från bauhaus för de priset.

Ja tror du kan räkna med minst 6-8000kr/kvm
 
oj, väldigt spridda skurar. Jag tror jag får ta Snål-jockes råd och ringa några firmor. Men tack för alla svar!
 
Mellan 3000-8000 kr/m2 beroende på om det är billig/dyr byggsats och beroende på hur mycket man gör själv
 
ok, då kan jag nog nästan köpa ett befintligt garage någonstans istället ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.