Har läst några tidigare trådar om ventilation om garage men inte riktigt hittat mina föritsättningat så att säga.

Jag har ett garage på cirla 50kvm där kag har isolerat väggarna och satt plast på än så länge. Taket är öppet upp till vinden mem ska oclså isoleras i framtiden.
Hur bör man tänka med ventilation? Det är öppet under taken längs med sidorna lite grann men inga ventiler eller fläktar finns.

Skulle det funka att ha ett enkelt element som sprutar lite underhållsvärme endast nu när väggarna är isolerade och plastade tro? Eller blir det för kallt?(tufft för fläkten/elementet).
Måste tak isoleras först? Måste frånluftsflåkar in?

Tips mottages gärna!
Kanske ska tillägga att garaget används fär 2 bilar vintertid.
 
L
Ska du ha ekonomi i värmen får du nog spika in innertaket , sen det med öppet i takfoten , då måste du nog sätta ventiler i gavlarna för att få ut luft oxå , klart i nuläget blåser det väl runt lite olika , beror på från vilket håll vinden kommer
 
  • Gilla
Fibonacci
  • Laddar…
Varför ska du ha underhållsvärme?
 
Jag tänkte att det skulle hålla sig torrare av tillförd värme(?) Och såklart bara av bekvämlighetsskäl så det blir mysigt om man är där ute och jobbar med nått.
 
Det hela handlar ju om ekonomi. Sätter du in en stor trefas fläkt så kommer den ju orka ganska långt, men dra väldigt mycket el.
 
  • Gilla
Fibonacci
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Det hela handlar ju om ekonomi. Sätter du in en stor trefas fläkt så kommer den ju orka ganska långt, men dra väldigt mycket el.
Ja det försås. Men jag måste alltså isolera taket innan det blir"vettigt" då så att säga? Innertak alltså
 
L
Fibonacci Fibonacci skrev:
Ja det försås. Men jag måste alltså isolera taket innan det blir"vettigt" då så att säga? Innertak alltså
Ja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.