Hej

Tänkte testa Lady Minerals färg i sovrummet. Undrar vad ni har för erfarenheter med den. Grundade ni innan? Målade ni med "vanlig" färg innan?

Ska måla på renoveringstapet "non-woven" och blivit rekommenderad av säljare att först:
Grunda 1 lager
Måla 1 lager "vanlig"färg i samma kulör som Minerals-färgen
Tillslut 1-2 lager av Minerals färgen

Undrar väl egentligen om jag inte kan skippa måla med den vanliga färgen innan Minerals. Känns drygt med 4 strykningar. Alla videos jag sett där dom illustrerat målningen så har dom målat med tex brun minerals färg direkt på en vit vägg. Just därför jag är tveksam till det extra lagret färg.
 
Åsa Lund
Ska du byta färg på väggen behövs minst två strykningar med kulör. Om du har kulör på grundfärg kanske det räcker
 
När jag målade med den så grundade jag med en bruten grundfärg i samma kulör som minerals. Det blir 3 strykningar, 1 grund, 2 Lady minerals. Vad är ytan nu? Är det ogrundad renoveringstapet så måste du nog grunda innan hursom.
 
Hej! Jag har samma fråga och undrar hur du gjorde? Jag har vita, ganska nymålade väggar idag och ser ju på filmerna att man har en vit bakgrund när man startar. Förstår inte varför man ska ha en bruten färg?
Hoppas på svar!
 
Som #3 säger . Grunda med en bruten färg först. Sedan två lager med minerals.
 
F freter skrev:
Hej! Jag har samma fråga och undrar hur du gjorde? Jag har vita, ganska nymålade väggar idag och ser ju på filmerna att man har en vit bakgrund när man startar. Förstår inte varför man ska ha en bruten färg?
Hoppas på svar!
Hej!

Jag målade först ett lager med pure color i samma kulör som minerals, sen ett lagar minerals!
Tycker det räckte med ett lagar, dock så tabbade jag mig något.
Var på ett ställe set lös igenom några vita prickar från renoveringstapeten. Såg inte detta förens minerals färgen hade torkat. Valde att chans på att måla en över just på det stället, vilket jag visste man helst skulle undvika och fick också bekräftat! Haha
Laddar upp en bild. Antingen låter jag det vara eller så tänker jag måla ett till lagar minerals. Ny målad vägg med Pure Color och Minerals, skugga av en stege, felmålning syns som en rund kontur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20171228_203904.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg målad i grå nyans med synliga vita prickar och en mörkare fläck i övre hörnet, bredvid parkettgolv och målarverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnt målat hörn av ett rum med synliga vita prickar och märken efter övertäckning av färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minerals färg st Paul's blue
Väggarna runt om med Blåis Pure Color


Som sagt upp i högra hörnet så skymtar man en ganska kraftig rund kontur pga jag målade där efter att det hade börjat torkat...
Annars nöjd! Kanske hänger en tavla över hehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.