Finns det någon läcker strömbrytare... typ touchbrytare (alt, en dimmer), som funkar med spottar för diskbänksbelysning? Tanken är alltså att denna brytare ska sättas i närheten av spottarna, t ex på undersidan av överskåpet.


 
Totte_S
Jag har även sett hos den lokala HTH handlaren, samma princip som Marbodals som Fredrik.e länkade till, men lite annan form, mer som en kon med spetsen mot skåpet. Verkar vara en vedertagen lösning så fler utföranden ska nog gå att hitta. Funkade smidigt på det skåp jag testade. Inga rörliga delar känns helrätt ovanför "slabbänken"
 
Ahhh.. perfekt... transformator med touchdimmerplatta. Synd bara om trafon går sönder, då måste man förmodligen hitta en av samma märke för att kunna byta.
 
Jo visst är det så, det är dimmern som är själva grejjen man kan använda vilket metall föremål som helst. Såg att någon köksfirma hade använt en av deras knoppar till köks skåpet...

Jag tror inte att det är så svårt att få fram en ny dimmer om den gamla pajjar. Såg ganska standard ut, den har dessutom en lite justeringskruv för olika kabel längder så att den skall passa olika installationer.

Jag har iofs byggt in min bakom taksockeln så om den pajjar blir det lite pyssel att få ut den.

/Oskar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.