Hej på er alla.
Vi planerar att bygga nytt i Örebro.
Husen vi kikar på är Myresjöhus "Klockaregården" och Eksjöhus " Mellangården ".
Någon som har byggt med någon av dessa firmor i Örebrotrakten?
Omdömen om dessa tages emot med tacksamhet.

Mvh Tomas
 
Sök med forumets sökfunktion, efter eksjö och Myresjö, så tror jag att du kommer att få fler träffar än du vill ha, framörallt på Eksjöhus.
 
Tack för svaret.
Jag har sökt ett antal gånger, sett bl.a Masterminds ruggiga historia. Tror dock att det har och göra med vilka hantverkare man får.
Myresjöhus koncept med totalentreprenad lockar en del för oss.
Vrekar vara ett bra forum detta, har bara ett klagomål och det är när man sökt på ett ämne och varit inne på en träff så kommer man inte tillbaka till träfflistan.
Gör jag kanske något fel??

Tomas

 
Högerklicka på den rubriken du vill läsa, och välj "open in new window" sen är det bara att släcka den sidan så är du tillbaka på träfflistan. Ivf om du kör med windows.
 
Som du är inne på själv: det har mycket m hantverkare och det har ochså mycket med den säljare du träffar. vi bygger i Värmland och är nöjda så långt - markarbeten börjar nästa vecka! Totalentreprenad el inte är ochså en viktig fråga, vi valde detta för att det känns säkrare eftersom vi inte är från orten (och känner därför inte olika firma så gott) och inte har möjlighet använda mycket tid leta offerter, agera byggledare, snickra, måla osv.

Jag ser att dom två husen du funderar på har nästan exakt lika planlösning 1.våningen, skiljer sig något 2 - du kan garanterad rita om ganska mycket på båda variantarna för att få det passa med den varianten du tycker fungerar bäst.

Om det står mellan dessa två skulle jag kontaktat båda firmor och pratat m säljare, fått detaljerad information.

mvh hanneli
 
Tycker iofs att "skräckhistorierna" är intressanta genom att de visar på hur firman sköter en reklamation.

Det kommer alltid att finnas husbyggen som går fel, oavsett hur bra ett säljkontoret är, eller hur bra entrepenörer ni hittar så kommer alltid vissa projekt att gå fel. Huruvida man själv blir en av de drabbade kan till stor del påverkas genom att skaffa kunskap och "vara medveten" köpare.

Men det intressanta med Masterminds historia är ju att det visar på hur firman sköter sig när det går fel. Och även om man gör allt för att inte vara den där kunden som det går fel för, så kan man aldrig helt utesluta att det är just JAG som är nästa offer. Och det gäller oavsett vilken husleverantör man väljer. Men det verkar finnas ganska stor spridning på hur de sköter en reklamation. Den faktorn kanske inte skall vara den viktigaste när man väljer hus, men den är absolut värd att ta med i bedömningen under valprocessen.
 
Vi håller på med Myresjöhus....än så länge har vi bara positivt! Allt är noga genomfört & billigare räkningar än vad som kalkylerades med. Tycker det är gott att säljaren tog med några tusingar extra på varje grej i början än att förklara sig i efterhand. Nu blir man ju bara glad.
 
Tack Hans32, skit bakom tangenterna-felet här :)
Tack även ni andra som svarat.
Mulan, var bygger ni och vilket Myresjöhus bygger ni ?
Kostnad med ev. tillval ?

Mvh Tomas
 
Halloj

Jag har en Mkt nära vän som har byggt Myresjö och han är MKT nöjd med resultatet, jag har ju iofs hjälpt honom mkt vilka fallgropar man ska undvika.

Masterminds fall kan ni ju följa ikväll på TV`n, och som hempularen skrev, man vet aldrig om man hamnar som nästa kund.
Vi hamnade ju inte som nästa efter Mastermind utan precis samtidigt. Historian kan ni ju.

Mvh
Jari
 
På vilken kanal visas det ikväll??
 
Tv 4 kl18.20
 
Hej igen

Jarppan, kan du nämna några av de enligt dig viktigaste fallgroparna att undvika ?

Kommer nog att köra på MH med totalentreprenad o NF.

Om Mastermind läser detta så har vi en fråga till er.
Är ni trots alla fel nöjda med eran planlösning ?

Förstår att det kan vara svårt att uppskatta huset alls men vill ändå ställa frågan.

Mvh Tomas
 
tokl01 skrev:
Hej igen

Jarppan, kan du nämna några av de enligt dig viktigaste fallgroparna att undvika ?

Kommer nog att köra på MH med totalentreprenad o NF.

Om Mastermind läser detta så har vi en fråga till er.
Är ni trots alla fel nöjda med eran planlösning ?

Förstår att det kan vara svårt att uppskatta huset alls men vill ändå ställa frågan.

Mvh Tomas
Man för anteckningar, över både små o stora saker som händer på bygget, du vet alldrig när du behöver dessa.

Ha löpande kontakt med säljare (i vårat fall ett måste) pga att våran så kallade byggsamordnare (Anställd på Eksjöhus) gjorde i princip INGENTING. (Tyvärr så fastnade info`t hos säljaren=dålig återkoppling)

Kolla upp Entreprenören`s historia, gamla kunder m.m



Just nu sitter vi med en trasig toalett (spruckit i behållaren)
Det har vi gjort i 2 veckor, samma problem som under bygget med återkoppling >:(

Mvh Jari
 
Tack Jarppan för din tid som du lagt ner.

Dokumentation verkar vara A o O när det gäller husbygge.
Det verkar lösa sig för Mastermind till slut, märkligt att det måste gå så långt.

Tack igen

Tomas
 
Ooops !

Tack även ni andra som svarat i denna tråd.

Tomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.