Svar 2, 3200 Mbps

Nu har jag byggt om det gamla stallet och byggt ihop det med mitt hus. Det betyder att jag har ~20 + ~20 meter mellan ytterändarna i ett L. Och alla innerväggar är putsade lättbetongväggar och mellanbyggnaden är också lättbetongväggar klädda med plåt, en "gång" mellan husen.

Det gör att WiFi-signalen har lite problem. Jag har försökt med "extenders" och förstärkare men har fortfarande inte bra täckning i hela huset. det finns en del blinda fläckar.

Så om denna router kunde hjälpa mig så kan jag skänka mina andra prylar till någon bättre behövande.

Mikael S
 
Svar 2.
Vill ha, måste ha! Varför? Är så trött på min krånglande gamla D-Link. Frugan ropar varje kväll: Nu har Mästerkocken stannat! Omstart, frustration, väntan...nu funkar det! ropar jag. Fem minuter senare. Det funkar inte, gör något!
 
Svar: 2
Motivering: Gimme, gimme ,gimme a wlan after midnight!!! ;) Närå, jag kan tänka mig att använda det dygnet runt :rofl:
Kör hårt alla!
 
Svar: 2

Med ett hus med tjocka väggar når vår nuvarande router inte igenom till alla rum. Denna router vore då kalas om signalen förbättrades så vi kan ha wifi i hela huset.
 
Svar: 2

Fibern är när som helst framme hos mig om då routern stod och väntade vore det toppen bara plugga in och köra.
 
Svar 2!

Alltid kul att uppgradera sig!, Kontot för ny router är tydligen tomt?! What??!
 
Svar: 2

För att man aldrig kan ha för mycket elektronik (och lite för att dottern klagar på dåligt wifi i sitt rum på övre våningen...).
 
W
Svar 2
Köpte precis en Asus laptop som gärna skulle vilja ha en till familjemedlem;)
 
Svar 2. Behöver verkligen den här, vill slippa bli irriterad när det inte fungerar.
Och fungerar det gör det med denna, det vet jag.
 
Svar 2
En konkurrent klarar inte att ge täckning till hela huset, sätter mitt hopp till denna vinst då en trafikolycka i veckan effektiv sätter stopp för inköp av nya leksaker.

Björn
 
Svaret är 2:
3200 mbps

Vi vill gärna vinna denna nya grymma router då vi har en Asus N66u med 24 mbit adsl idag. Men nu på söndag får vi äntligen fiber installerat och det vore ju kanon om vi kunde utnyttja hastigheten, räckvidden och föräldrakontrollen med 3 tonåringar i huset
Så hjälp oss att samla lite pluspoäng hos våra tonåringar!
 
Svar: 3200

Då kan jag överraska granntanten i villan mitt emot med att introducera internet så hon kan få kontakt med barnbarn i södra Sverige, även via bild och inte bara "gammaldags" telefonsamtal.

Nu når inte vår router över och hon är orolig över teknik, hur det fungerar, tänk om jag trycker fel osv.

Hade suttit fint för alla parter helt enkelt :)
 
Svar 2. Håller på att gräva in bredband just nu, så en fet router skulle vara pricken över i:et!
 
Svar: 2

Precis handgrävt 30 m fiberdike så tycker på något sätt att jag förtjänar en belöning.

fiber.jpg
 
  • Gilla
Pungpinan
  • Laddar…
Svar: Två!

Motivering: Ty mitt modermodem haver för få antenner! En rejäl råååjter med klara drag av igelkott vore även oumbärligt för att säkerställa att latensen ej sviktar ens vid tung byggahus-surfning! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.