Hej

Har 2-glasfönster, "vanliga" standard rutor och utan spröjs eller något sådant. Har nu problemet att ett av glasen har spruckit. En fågel har nog flugit in med för hög fart och lyckats borra nosen genom ena rutan.

Jag har inte ens orkat ringa försäkringsbolaget ännu men frågan är om ett sådant "litet" jobb är värt att ta där igenom? Eller vad kan det kosta att lämna in ett sådant jobb? Tänker mig att jag förstör mina antal skadefria år på försäkringen.

Det är ett likadant fönster som är längst uppe till vänster i bild där ena rutan har gått sönder.
 
  • Rödfärgat hus med vita 2-glasfönster, en sprucken ruta i övre vänstra fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rent spontant tror jag att din självrisk (1500 kr?) är högre än kostnaden för att gå till ett glasmästeri och byta rutan.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
L
Tror inte försäkringen tar det , ring en glasmästare och fråga hur vi gör , i bland kommer ut med en ruta och byter på plats ( du uppger måtten på glaset ), eller så tar du ut bågen och kör dit , dom kan byta medans du väntar
 
Ja, det är nog lite som jag har tänkt mig. För att göra det så billigt som möjligt så tar jag givetvis ut bågen och lämnar den där.
 
L
F FRS05 skrev:
Ja, det är nog lite som jag har tänkt mig. För att göra det så billigt som möjligt så tar jag givetvis ut bågen och lämnar den där.
Ring före och beställ tid så blir det inga problem
 
  • Gilla
Daniel11235 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.