Vinn router med 6 antenner och senaste standard

Asus RT-AC3200 router med sex antenner och svart design.


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?


1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Porsvant och 3 till
  • Laddar…
Svar: 2
Min motivering:
Den vill jag bara ha! :love:
Mest för att imponera på barnbarnen... :oops:
 
Svar: 2
Motivering: Ska 24 November tillträda nytt boende (villaägare från en lägenhet på 58kvm.. phew), då behöver källaren få en ny router så vi kan njuta av biorummet med bra hastighet och så ska svärfar få njuta av hemautomation i garaget han ska mecka i, därför behövs ett bra och fungerande WIFI överallt, våning ett får vi tyvärr sitta med Bahnhofs utrustning för att få IPTV men i källaren där jävlar!
 
Svar: 2
Fibern in förtjänar en router av högsta klass!
 
2.

Har alltid haft ASUS och kommer alltid ha detsamma. Testat både TP-link och Netgear men inget är i närheten. Rekommenderar alltid ASUS till nära och bekanta. Framförallt när man kan köra Merlin FW.

Vägrar tigga och kommer byta upp mig till en värre ASUS hursomhelst....
 
Svar: 3200mbit
Motivering: Nuvarande router skulle verkligen behöva förstärkning för att nå ut till husets alla hörn, kommande uterum och inte minst garaget där så många av projekten skapas och då behöver man ju ständig tillgång till kunskapen här på byggahus.se
 
Svar : 2 3200mbit
Huset idag täcks inte av befintligt Wi-Fi, mycket klagomål från de sovrum där det inte fungerar stabil. När vi nu installerar fiber och ser över systemet skulle en modern högpresterande router verkligen behövas.
 
Svar: 2) 3200 Mbps

Motivering: För att få ner mobilsurfkostnaderna för min fru och dotter! Idag tar de med sig sina smartphones in på toaletten (själv är jag så gammaldags att jag läser serietidningar på dasset), men vårt hemnätverk har inte tillräcklig täckning in i badrummen, så de kan inte koppla upp sig på vårt wifi utan måste surfa på mobilnätet - till en högre kostnad.
 
Svar 2:
För att Friggeboden skulle må bra av lite wifi :)
 
Tvåan 3200 Mbps . Kom precis in efter att grävt ner duckten för min kommande fiber. Och då kommer ju det trådlösa modemet till det mobila bredbandet försvinna. Och då behövs ju något nytt. Är väldigt nöjd med Asus prylar
 
Svar 2

Jag har ett wifi eluttag i garaget för att styra motorvärmare på två bilar då vi jobbar olika tider. Dock med minimal mottagning så denna hade gjort susen!
 
Svar 2

Jag har nyligen indragen fiber och kräver det senaste och bästa. Denna sköna böna från Asus gör jobbet och skulle klara dagens krav på god wifi ypperligt bra i mitt hem.
 
richardtenggren
Svar: 2
Jag har nyligen fått in fiber, och vår nuvarande router orkar inte servera wi-fi över hela huset tyvärr. Jag har idag en Asus, skulle gärna fortsätta med det då jag känner mig nöjd gällande uptime osv.
 
Svaret är nr 2

Med möjlighet att streama film in till ungarnas egna rum kanske jag och sambon kan få tid att själva välja på tv'n någon gång, det skulle denna kunna hjälpa oss med.
 
Svar 2: "3 200 Mbps"

Jag har redan idag en bra router så inget jag själv behöver, däremot min dotter som ska flytta hemifrån den 1 november. Att barnen flyttar gör att man är ledsen och glad samtidigt, man vill att de ska ha det så bra som möjligt i deras första boende, en del av detta förverkligar ASUS routern. Vad vore inte bättre än en pappa som kommer och installerar deras första router och som kommer att vara den grymmaste av dom grymma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.