Finns många sett att lösa det på, är bara en fråga om hur mycket pengar ni vill lägga.
 
Fulkemisten
Alltså vill man bila ur betongplattan och sedan isolera och lägga golvvärme i en ny platta enligt konstens alla regler så underlättar det ju onekligen om man helt slipper bila ur och bära bort plattan som inte finns.
 
  • Gilla
  • Haha
Naturlig obegåvning och 3 till
  • Laddar…
Byggt 70-tal med platta på mark så lär det ju vara en platta där under... kan du inte få ut handlingar från kommunen gällande grundkonstruktionen?

Eller så börjar du riva lite i ett rum där du är säker på att du ska byta golv. Kofot så vet du en kvart senare hur det ser ut...
 
  • Gilla
Mogg och 1 till
  • Laddar…
T Tosse skrev:
Byggt 70-tal med platta på mark så lär det ju vara en platta där under... kan du inte få ut handlingar från kommunen gällande grundkonstruktionen?

Eller så börjar du riva lite i ett rum där du är säker på att du ska byta golv. Kofot så vet du en kvart senare hur det ser ut...

Tack för tipset om att begära ut handlingar, ska jag göra idag! Tvättstugan ska ju renoveras inom kort (golvet känns dock stommare där), kanske den renoveringen visar hur det ligger till.
 
I tjttstugan har man antagligen gjutit upp till golvnivå för att få in fall, brunn osv. Inte ovanligt att det ser olika ut i våtrum och övriga rum.
 
  • Gilla
lottabj
  • Laddar…
Hur har det gått?

Är lite förvånad över besiktningsmannens utlåtande. Han kan uppenbarligen inte ha sett det hål i golvet som var på bild i första inlägget. Han måste ha gått på säljarens uppgifter?
Det som syns ser ju definitivt inte ut som en 70-talskonstruktion.

Finns det en platta under så måste golvnivån vara höjd kraftigt.

Vad består fuktproblemen i?
 
När jag flyttade in i mitt hus från 80-talet var halva källare med betongplatta, andra halvan hade bara makadam med nivå 10 cm under betongplattan. Efter några år beslöt jag att lägga en betongplatta även i den andra delen. Kom en firma och allt med armering och betongbilen kostade omkring 12 kkr. Blev hur bra som helst och torrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.