Svar X, 1963
För att detta var en av de få armaturer som både jag och den bättre hälften tyckte var snygga nu när vi bygger ut och skall göra gamla vardagsrummet till stort matrum (med öppen spis) i en gammal skånegård med anor från ~1750.

/Mikael S
 
richardtenggren
Svar X: 1963

Skulle passa perfekt i matrummet i vårt nya hus, vi har nyligen flyttat in och gick från 50 m2 till 250 m2 + garage. Så det saknas lite armaturer just nu, bland annat i matrummet.
Lampan går både hem hos mig med min minimalistiska smak och tjejens något varmare smak.
 
Svar X - 1963

Som ett blickfång över den öppna köksön vore detta en toppenvinst!
Fantastiskt vacker lampa där man kan välja vilken färgtemperatur man vill på sockeln.
Såklart skulle det bli ett mysigt varmvitt sken, perfekt julklapp till oss och vårt nya hus!
 
Hej, markslöjd grundades 1963 och har sedan dess levererat en lång rad designklassiker för det svenska folkhemmet.
Vi är i slutfasen av en husrenovering och har under processen blivit lurade av "vår" byggare. Vi gör nu det mesta själva efter att han presenterade en glädjekalkyl som rasade som ett korthus efter 4 månader. Vi snålar på allt! Jag skulle verkligen vilja ha iallafall ett statement piece i vårt kök.
 
X. 1963

Vi planerar just nu en omfattande renovering av vårt uterum. Det kommer bli omgjort totalt med ny färg och vi kommer bygga egna unika möbler. Som pricken över I:et skulle denna mycket snygga lampa sitta!
 
Då har ännu en veckotävling kommit till sitt slut och det är dags att presentera vinnaren av Markslöjds nya mässingsarmatur. Denna veckan är vinnaren ingen mindre än vår medlem Elinar som idag har salladssköljare som armaturer i köket. Fräckt, driftigt och fyndigt - men hellre mässing enligt vinnaren. Stort grattis!

Motivering: Eftersom jag inte haft råd köpa lampa över köksbordet har jag borrat hål i två salladssköljare. och hängt upp. Dessa fungerar hyfsat, men vore ju roligt titta på denna takarmatur i mässing, tycker vi, jag och min bästing.
 
1963
Visste inte att jag ville ha denna lampa ovanför min köksö innan jag såg den, men nu kan jag inte tänka mig någon annan lampa, så fantastiskt stilren och snygg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.