Svar: X

Snygg lampa som hade passat fint över vårat nya köksbord som vi sparat ihop i många år. Nu tryter kassan och vi vill ju kunna sitta vid bordet även när det mörknar.
 
Svar X
Eftersom jag inte haft råd köpa lampa över köksbordet har jag borrat hål i två salladssköljare. och hängt upp. Dessa fungerar hyfsat, men vore ju roligt titta på denna takarmatur i mässig, tycker vi, jag och min bästing.
 
Svaret är: 1963

Hade tidigare aldrig sett borstad mässing men nu är jag frälst. Otroligt vacker lampa som skulle se strålande ut över mitt gamla matsalsbord!

// Linus
 
Orientexpressen
X. 1963

En lampa kan förändra hela intrycket av ett rum och den här lampan skulle förändra mitt kök stilmässigt i positiv bemärkelse och göra köket utseendemässigt mera modernt och troligtvis kommer mitt lilla kök att upplevas som större med den avlånga designen i jämförelse med den ganska otympliga runda lampan som nu hänger över köksbordet. Dessutom behöver jag inte få lampan i huvudet så fort jag flyttar lite på bordet för att få mera stolsutrymme mellan bord och spis.
 
Rätt svar är 1963

Jag och min sambo håller på att bygga hus. Taklampan från Markslöjd skulle passa jättebra över vårt nya matsalsbord med sina fem ljuskällor. Vi har bara ett lamputtag men lampan behöver lysa upp ett stort utrymme, därför skulle den här lampan passa perfekt. Snygg är den också!
 
Svar: 1963

Min man har köpt in alla lampor innan vi träffades och han har satsat på snåla (svaga) lampor överallt. Han säger att det är mer romantiskt. Ärligt talat, efter 2 barn med 14 månaders mellanrum är det dags att byta ut den romantiska belysningen, jag vill gärna se vad jag gör i köket...
 
svar: 1963
fixat och donat i vårt fina hus, många val gjorda, dock inget ljus
leverans av Markslöjd kan bara bli helt rätt - vår mathörna blir då helt komplett
 
Svar 1963

Den skulle passa sjukt bra i vår nyköpta gamla kyrka/bönehus, vi har inte alls tillräckligt med ljus i huset och det är rätt svårt att hitta lampor i rätt stil.
 
1963
en ny lampa skulle sitta fint i utbyggnaden. Vi bygger på höjden, en våning till ska det bli. Över TV-bordet skulle den pryda sin plats och lysa upp det goda i livet och det goda livet
 
svar: X 1963

Att byt gammal armatur mot ny kan vara det förlösande momentet när man gör om ett rum. Jag älskar att möblera om och försöker också tänka på belysningen i sammanhanget. Denna lampa skulle sitta ganska lågt över pianot för att hjälpa till med notläsningen, men inte störa mysfaktorn på de som lyssnar på de ljuva klangerna
 
Svar: X - 1963 startades Markslöjd

Vi har just nu möjligheten att få forma vårat drömhus precis så som vi vill ha det!
Börja om från noll och tänka ut precis vart ellutag och likande ska sitta!
När jag såg denna lampa fick den direkt en given plats i köket! Vi kommer ha mycket industriellt, plåt, svart och mässing. Kanske för att sambon är svetsare, vi kommer till och med utforma hyllorna själva så som vi vill ha dom!
Så till vårt drömhus, drömköket - denna drömlampa!
 
Hej hopp

1963 är svaret

Vi flyttade in i vårt hem sommaren 2012, och redan då sa sambon att vi behövde en lampa som matchar det stora vardagsrumsbordet som vi slängde en förmögenhet på.
Dock blev det aldrig av, vi har tittat lite då och då, men sitter fortfarande i ett mörker med enbart värmeljus som ljuskälla när vi bjuder på stora middagar för vänner eller familjen.

Nu nästan 5 1/2 år senare är det verkligen dags att göra något åt saken, julen ska firas hos oss i år och jag vill se om jag sätter gaffeln i en prinskorv eller om det är svärmors fingrar. :)

Ha det fint
Tommy
 
Rätt svar: 1963

Villha villha villha villha...!!
 
Svar:1963

Har ljusstake på vårt köksbord i borstad mässing så en matchande taklampa hade varit nice :)

Idag saknas taklampa helt över bordet men det finns en strömkontakt över fönstret som jag kan dra en sladd ifrån.
 
Svar: X - 1963

Skulle passa jätte fint i våran hall. Dessutom ramlade den lampan ner häromdagen och gick sönder. Så nu är det mörkt i hallen och för att inte någon av oss ska ramla och gå sönder hade det varit trevligt med en ny lampa i hallen så vi får ljus igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.