Vulcan61
Hikvision 4MP IP Camer DS-2CD2142FWD-I IP POE Camera Day/night Infrared IP67 IK10 Protection Outdoor Dome Camera support ONVIF
http://s.aliexpress.com/QfAVbemM
(from AliExpress Android)


Står english original på flera. Men vetifan om det går lite på?
 
Vulcan61
Har köpt en nu i alla fall. Strömkälla är 12v adapter eller ström genom Poe kabel. Men hitta knappt en enda ström adapter.. märkligt
 
D DMOL skrev:
De heter samma (modellnamn), men vissa återförsäljare på aliexpress säljer helt enkelt inte rätt internationella versioner och ljuger om det. Beställer du från den jag länkade till får du en äkta i alla fall. Men du kan pröva att beställa från den andre om du är villig att vara försöksperson och återrapportera efter du läst av serienumret.

IR-ljus går inte genom glasfönster så nattetid måste du ha externa IR-ljus ute ifall du ska se något. Reflektioner från glasrutan är problematiskt också ifall den inte sitter dikt an mot fönstret.
Avråder starkt att montera kamera / IR ljus in i glasrutan...
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ja åtelkameran har typ allt i ett låter smidigt.
Hikvision borde fungera på samma sätt? Men så satans svårt hitta info vad för rörelsesensor hik har. vill gärna ha en enhet så går på 12v adapter inte batteri då den ska sitta uppe året om. Inte lätt det här.
Hola, vad gäller PIR och dess strömkälla så kan du köpa en kabel splitter som delar med sig utav strömmen som är tilltänkt kameran och därmed strömförsörjer PIRen också.
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Har köpt en nu i alla fall. Strömkälla är 12v adapter eller ström genom Poe kabel. Men hitta knappt en enda ström adapter.. märkligt
Du har säkert koll på detta redan :) Du kan även köpa en POE injektor (ström adapter) som tillför ström till kameran via ethernet kabel.
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Så du menar att den har uttag för sd kort. Så man behöver inte äns ha en reciver eller liknande inkopplad då? Är det inbyggd rörelse vakt så den spela bara in när någon går förbi? Låter sjukt smidigt om det funkar. Hur stort minneskort klara den av?
Kommer inte ihåg nu hur stort kort den klarar. Jag slängde in ett 16gb jag hade liggande. Tror att den kommer spela över det äldsta när kortet blir fullt. Den registrerar rörelse via mjukvaran. Där kan man räkna med falsklarm. Däremot linecrossing vekar vara det som ger minst falska larm, då kan man dra en linje, om något korsar linjen larmar den.

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Xydix vart köpte du dina kameror?
En köpte jag från XinRay store på aliexpress och en från ebay.
Båda ska vara english men menyerna är på hyfsad svenska.
Får se när jag uppdaterar dom om det fungerar sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.