Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O
harry73 harry73 skrev:
Du får gärna lägga ner diskussionen :)
Ett bra exempel på att vi äntligen tycker lika :)

Men jag vann :p :D:p:crysmile::D;)
Eller var det du?
 
harry73
Jag hoppas fortfarande att det om några år visar sig att du hade rätt, så jag vill inte vinna.

För övrigt tycker vi väldigt ofta lika, bara inte i denna tråden. Men man behöver kanske inte alltid tycka samma sak.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jag tycker det är dags igen för en Trump bild i listan med senaste inlägg (de senaste bilder i tråden handlade ju egentligen inte om Trump
Man i kostym håller upp ett finger och ser ut att tala, framför en blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ion skrev:
Ursäkta jag lägger mig i, men menar du att man kan se tydliga förändringar på denna tid? Kan man få en referenspresident? Obamas första år? Obamas samtliga år?
Man ska inte jämföra DT med andra, har han själv sagt. Han ska leverera från dag 1. Om det inte finns nån skillnad mellan honom och andra då kunde man lika bra rösta på nån annan.
Under mina första 100 dagar ska kag göra det o det o det. Vad hände med leveransen ? !
 
Redigerat:
  • Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
IS skulle han fixa på 30 dagar.
Han skulle aldrig åka på semester för han skulle jobba dygnet runt.

2 ganska enkla exempel han malde på med under valet. Hur gick det med dem?

De som röstar på Trump är ju klappmongon!
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Han har försökt driva igenom en del saker som har med invandringen att göra, något som han gick till val på. Han har inte lyckats ännu, men många ser det positiva i att han gör det han lovar eller försöker..
Alla gillar självfallet att kasta ut den Mexikanska maffian. Men det som DT har hittils lyckats med är att kasta ut skötsamma barnfamiljer, stänga ut välutbildande med arbetstillstånd från sina arbetsplatser och förhindra nygifta par att träffas och leva tillsammans !!!
Den mexikanska maffians medlemmar har det lika gott som förut. De lever i sina flaschiga lägenheter och villor, åker Tesla och Lamorghini percis som de brukar göra. Säljer droger som aldrig förr, pysslar med barn och kvinnohandel. Deras verksamhet enligt rapport expanderar fortfarande med konstant tillväxt fart i USA.
Kort sagt, invandrar politiken som DT har tillämpat har bara slagit till mot de oskyldiga. En sån president vill inte jag ha !
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
O
L Lars48 skrev:
Alla gillar självfallet att kasta ut den Mexikanska maffian. Men det som DT har hittils lyckats med är att kasta ut skötsamma barnfamiljer, stänga ut välutbildande med arbetstillstånd från sina arbetsplatser och förhindra nygifta par att träffas och leva tillsammans !!!
Den mexikanska maffians medlemmar har det lika gott som förut. De lever i sina flaschiga lägenheter och villor, åker Tesla och Lamorghini percis som de brukar göra. Säljer droger som aldrig förr, pysslar med barn och kvinnohandel. Deras verksamhet enligt rapport expanderar fortfarande med konstant tillväxt fart i USA.
Kort sagt, invandrar politiken som DT har tillämpat har bara slagit till mot de oskyldiga. En sån president vill inte jag ha !
Du har kanske pejl på var det står om att kasta ut folk med arbetstillstånd? Eftersom du nämner det så borde du ha en bra källa! Jag är nämligen väldigt nyfiken och har inte orkat läsa igenom den text som finns. Tänk på att vara källkritisk vilket kan vara väldigt svårt i Trumps tider.

Sen så tycker jag att det är lite kul, jag tog exemplet med invandringen, jag la inte in någon egen värdering men alla va tvungna att berätta hur hemskt det var. Det hade inte med min frågeställning eller påstående kanske man ska kalla det för. Det var ett exempel på någonting som flera amerikanare tyckte var bra och naturligtvis lika många som var emot. Min tanke var just att visa hur subjektivt det är. De flesta tyckte att det var hemskt, tänk om jag hade tyckt att det var det bästa han gjort. Då hade jag använt det för att omvända alla att bli Trump älskare.... Alltså det är subjektivt vad han har gjort som är bra! Vem har rätt att bestämma det? Jag har inte rätt att göra det! Enligt mig har ingen den rätten. Alla däremot har rätt att tycka precis som de vill. Vill de tycka att Trump är jordens undergång då är det rätt för den människan. Någon annan kanske vill ha Trump som älskare då tycker han eller hon fel ;)
 
I
L Lars48 skrev:
Man ska inte jämföra DT med andra, har han själv sagt. Han ska leverera från dag 1. Om det inte finns nån skillnad mellan honom och andra då kunde man lika bra rösta på nån annan.
Under mina första 100 dagar ska kag göra det o det o det. Vad hände med leveransen ? !
Förstår inte vad du menar, En referenspunkt ( president ) frågade jag efter.
 
Såg i något media vet inte om det var vinklat, vridet, trovärdigt etc enligt kraven i tråden men vad man beskrev var i alla fall att DT rev i diverse linjer företrädaren lagt upp kring kol/gas dvs sk fossilt genererad energi. Tanken verkar vara att inte söka begränsa denna del i US utan snarare gå mot tidigare guldåldrar man tydligen upplevt där under sån regim.

Min stilla fråga till Odjuret mfl är då kan inte detta eventuellt ses som något lätt negativt DT gett sig in på? Vi kan hålla en enkel och förutsättningslös diskussion här på forumet men ger ni er allt för långt från vad gängse väl underbyggda naturvetenskapliga principer ger vid handen tar f.n er. Ja ni får gärna tycka där också och relativisera godtyckligt men tänk på att om den lampan släcks är ni sålda, jag får för mig att många som lallar kring frågan är lätt renons när det kommer till skarpt läge dvs att göra reda för läget i facket redan vid sent 1800-tal.

Lite eftertanke skadar inte innan man hyllar något som många ser som ren fördummning. Nu gör jag det inte så lätt för egen del jag försöker åtminstone irl acceptera alla och allas synsätt men i de här fallen verkar många tro att man hur som helst kan komma undan med vad som helst. Jag tar inte detta gravallvarligt men ibland ger vissa individer mig lite att fundera över, det är iofs trevligt det också men varför inte vända på torvan ytterligare en gång innan man återtuggar och idisslar?
 
O
Jag hyllar inte Trump jag känner mig som en bra motpol.
 
O Odjuret skrev:
Du har kanske pejl på var det står om att kasta ut folk med arbetstillstånd?
Helt rätt, käll kritisk ska man vars. Jag läser varken aftonbladet eller expressen eller annan blask. Jag berättar det som jag har sett och hört. En vän till mig hade arbetstillstånd och jobbade som IT ingenjör. Åker till Kanada på semester och kommer knte in i usa nya Trump regler. En annan hade gift sig och väntade på sin fru. Frun får avslag pga nya invandringsregler. Det är vad jag har sett runt omkring mig.
Apropå subjektivitet håller jag inte alls med dig. Såna saker som handlar om mänsklighet är som Kant brukar kalla kategorisk imperativ.
Subjektivitet har knappast någon plast när det gäller de ämne som är kategorisk imperativa.
Antar att de flesta amerikaner har röstat på det som DT vill driva ( så är inte fallet) men detta ändrar onte faktumet att de flesta har haft fel.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
O
L Lars48 skrev:
Helt rätt, käll kritisk ska man vars. Jag läser varken aftonbladet eller expressen eller annan blask. Jag berättar det som jag har sett och hört. En vän till mig hade arbetstillstånd och jobbade som IT ingenjör. Åker till Kanada på semester och kommer knte in i usa nya Trump regler. En annan hade gift sig och väntade på sin fru. Frun får avslag pga nya invandringsregler. Det är vad jag har sett runt omkring mig.
Apropå subjektivitet håller jag inte alls med dig. Såna saker som handlar om mänsklighet är som Kant brukar kalla kategorisk imperativ.
Subjektivitet har knappast någon plast när det gäller de ämne som är kategorisk imperativa.
Antar att de flesta amerikaner har röstat på det som DT vill driva ( så är inte fallet) men detta ändrar onte faktumet att de flesta har haft fel.
Rykten är ännu sämre källa en expressen... Jag trodde du visste bättre än så!
Men du har alltså möjlighet att bestämma om vilka som tycker rätt och vilka som tycker fel? Jag visste inte ens att man kunde tycka fel. Bra att veta att du sätter spelreglerna!
Och dessutom bestämmer när man vara subjektiv eller inte.

Du ser inget fel i det hela? Du hatar Trump så mycket att du börjar resonera på samma sätt
Som han

Jag är ledsen men du kan inte bestämma vad andra tycker! Du kan tycka att de har fel men du kan inte bestämma
 
O Odjuret skrev:
Jag visste inte ens att man kunde tycka fel
Det verkar vara mycket du inte vet, och du verkar ju inte vara speciellt intresserad att lära dig heller. Lite som en Trump-anhängare.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
I
Det är ju inte smart att slänga ut duktigt, skötsamt folk, varken där eller här. Flera invandrade arbetsamma personer har faktiskt efter att jobbat här i Sverige i 10 år blivit utvisade av de mest märkliga skäl, har vi en lilltrump? Eller är det ok här hemma?
https://www.svd.se/utvisas-trots-bra-jobb-svart-att-acceptera
Jag kan gott lägga upp googlelänken också, det finns mycket att plöja igenom för Trumphatare. https://www.google.se/search?q=utvi...fox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=nTndWYqwCo2PZJflqMAO
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L
ion skrev:
Det är ju inte smart att slänga ut duktigt, skötsamt folk, varken där eller här. Flera invandrade arbetsamma personer har faktiskt efter att jobbat här i Sverige i 10 år blivit utvisade av de mest märkliga skäl, har vi en lilltrump? Eller är det ok här hemma?
[länk]
Jag kan gott lägga upp googlelänken också, det finns mycket att plöja igenom för Trumphatare. [länk]
Fast egentligen så hotar det arbetsmarknaden, både ur lönesynpunkt och antalet lediga arbeten. Ska vi vara ärliga så är medelsvensken latare. Kollade nyligen på hur elever kämpar i Japan.
De har skolor där 12 åringar pluggar extra mellan 1600 och 2200 varje dag. Eller Kina där hela släkten jobbar som support till den duktiga tjejen eller killen som kan bli något. För övrigt öppnar Kina nya universitet på löpande band.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.