Vi la klinkers i hallen i helgen. La på fix (namn?) över plattorna men fick lite abrupt åka iväg efter detta vilket i sin tur gjort att det stelnat överallt på plattorna. Hur får man bort det enklast? Eller går det ens?
 
  • Klinkergolv i hall med stelnat fixmedel ojämnt fördelat över plattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Hård svamp + vatten.
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Hård svamp + vatten.
Vart hittar jag en "hård" svamp?
 
Ättika 24% fungerar, luktar illa.
Mekaniskt med stålborste till skruvdragare fungerar på glaserade/behandlade ytor, eller vanlig stålborste.
 
Hyr en singelsnurra och kör med en blå 3m pad lagom mycket vatten och några droppar såpa
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Fog är svår att få bort, det blir många svettiga dagar, tyvärr...
 
T
Glöm att få bort det lagret, särskilt inte när där ligger så mycket fog på. Hur tänkte du när du körde iväg lite abrupt?:thinking:

Bila upp skiten eller lägg ett nytt lager uppe på dom förstörda plattorna............
 
Det går lösa men det behöver att göras asap mekanisk bearbetning löser det mesta sen finns det kemisk lösning på den sista filmen som blir kvar
 
T tank77 skrev:
Glöm att få bort det lagret, särskilt inte när där ligger så mycket fog på. Hur tänkte du när du körde iväg lite abrupt?:thinking:

Bila upp skiten eller lägg ett nytt lager uppe på dom förstörda plattorna............
Frugan fick värkar
 
  • Gilla
Annen och 8 till
  • Laddar…
Fick bort en del med vatten och svamp.! Tack för tips, ska prova det andra vid behov!
 
Tomture61
C Coffen skrev:
Vart hittar jag en "hård" svamp?
Bygg handeln ska ha rätt utrustning till dig.
 
Först och främst hoppas att det gick bra med frugans värkar.

Hyr en roterande skurmaskin med "typ rund scotchbritesvamp" sen är det en stunds nötande men du kommer få bort fogresterna och resultatet blir bra.

Hur vet jag nu detta?

Anledninger är en dotter som inte ville vänta tills jag var färdig med fogningen av vårt skiffergolv.;)
 
  • Gilla
Annen och 4 till
  • Laddar…
Prova med en syra t.ex. PRI Röd eller saltsyra som murare använder för att rensa tegel.
 
Är det porösa plattor så tror jag det blir svårt att få bort allt. Min far lade klinkers själv i en liten hall de har och då det var första gången så väntade han väl lite för länge att tvätta bort fogen och det satt nå grönjävulskt. Han fick bort en del men inte allt och plattorna blev helt flammiga vilket de är än idag 25 år senare.
 
  • Gilla
Fred_HL
  • Laddar…
Absolut ingen syra föränn du provat typ allt annat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.