Hej,
Behovet att byta ut den gamla slagporten i garaget börjar bli akut när tempen börjar sjunka och resten av garaget är tilläggsisolerat.

Finns ju mycket roligare saker att lägga pengar på än en garageport så har kikat på någon av Pioneers garageportar. Någon som har erfarenhet av dem?

Man får port med motor för 6000:-
http://garagehuset-uddevalla.se/index.php
 
Hittar ingen med det namnet?

Såg att Handymann/Norrlandsimporten (dom har flera namn) har den i deras sortiment. Av just den anledningen skulle jag tittat på en annan port då det är känt att kvalitén på deras prylar inte håller någon vidare hög nivå. Kan såklart ha fel också men det kommer kanske fler svar.

Kika på Blocket efter en begagnad?
 
Har en sån i garaget kan väll bara säga att man får vad man betalar för svår att montera lite transportskador och sånt får man nog leva med men den funkar
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Har en sån i garaget kan väll bara säga att man får vad man betalar för svår att montera lite transportskador och sånt får man nog leva med men den funkar
Hur länge har du haft din?
 
H Holmspel skrev:
Hittar ingen med det namnet?

Såg att Handymann/Norrlandsimporten (dom har flera namn) har den i deras sortiment. Av just den anledningen skulle jag tittat på en annan port då det är känt att kvalitén på deras prylar inte håller någon vidare hög nivå. Kan såklart ha fel också men det kommer kanske fler svar.

Kika på Blocket efter en begagnad?
De ska heta Pioneer Basic, Modern osv.
Är ribbline eller modern som var intressant.
Kikat lite på blocket men hittar inte så mycket som ser vettigt ut, de flesta byter ju port när den gamla är riktigt risig. Likt min
 
Kolla Skånska byggvaror, jag har deras billigaste, är bra med tanke på priset. Tillverkad i Kanada.

Finns en stor portförsäljare i Sverige som säljer samma kanadensiska port under annat namn för dubbla priset.
 
chaser chaser skrev:
Hur länge har du haft din?

Ca 1 år öppnas ett par gånger i veckan lite skrammlig men som sagt helt ok för dom pengarna enda som inte höll måttet va vajrarna som jag köpte egna
 
I Martenw skrev:
Kolla Skånska byggvaror, jag har deras billigaste, är bra med tanke på priset. Tillverkad i Kanada.

Finns en stor portförsäljare i Sverige som säljer samma kanadensiska port under annat namn för dubbla priset.
Någon tanke med att inte säga vilken det rör sig om? :)
 
Skulle ju pajja hans business som återförsäljare. Men det är en skillnad, skånska hade när jag köpte bara 3 färger, vit, grå, brun. 'Märkeshandlaren' säljer ju vilken ral kod du vill
 
I Martenw skrev:
Skulle ju pajja hans business som återförsäljare. Men det är en skillnad, skånska hade när jag köpte bara 3 färger, vit, grå, brun. 'Märkeshandlaren' säljer ju vilken ral kod du vill
Om det skulle paja hans business (vilket jag inte tror) så är det alltså för att folk får veta att han tar ett gravt överpris för en specifik port. Inget fel i det :)
 
Den fabriken gör nog portar till väldigt många länder/märken. Min billiga port är kanske av ekonomiutförande vem vet.

Att det ÄR bra marginaler i portar vet jag, annars hade det inte funnits så många säljare
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
I Martenw skrev:
Kolla Skånska byggvaror, jag har deras billigaste, är bra med tanke på priset. Tillverkad i Kanada.

Finns en stor portförsäljare i Sverige som säljer samma kanadensiska port under annat namn för dubbla priset.
Deras billigaste kräver tyvärr alldeles för mycket takhöjd så är tyvärr inget alternativ.
 
chaser chaser skrev:
Hej,
Behovet att byta ut den gamla slagporten i garaget börjar bli akut när tempen börjar sjunka och resten av garaget är tilläggsisolerat.

Finns ju mycket roligare saker att lägga pengar på än en garageport så har kikat på någon av Pioneers garageportar. Någon som har erfarenhet av dem?

Man får port med motor för 6000:-
[länk]
När man går in på sidan så ser man att de säljer Duschkabiner, Cyklar, LED-belysning...

Känns spontant som att de köper "No-name" från random producent i Asien och kränger.

Finns ingen information under "Om Oss".
Deras telefonnummer går till en Gun-Britt.
Det enda bolaget i hela Sverige som heter något med Garagehuset är från Helsingborg;
https://www.allabolag.se/691124PSJD/garagehuset-i-helsingborg
Finns inget företag på "Kurödsvägen 15" i Uddevalla.

Jag skulle inte handla något av värde från denna butik. Speciellt inte om en tror att det låga priset kanske går hand i hand med dålig kvalitet.

Köp då istället från någon leverantör som funnits ett tag, tex Skånska Byggvaror eller Garageportexperten.
 
Har beslutat mig att inte köpa en sådan port, mailade dem tidigt i veckan och bad om lite fler bilder och har inte fått något svar. Utöver det så har jag sett att många säljer sina portar på blocket eller köpsäljsidor på fb vilket tyder på att folk är missnöjda.

Var därför förbi Garageexperten nyss och slog till på en port de haft i demo. Så hämtar den på måndag. Vart en Hörmann.
 
  • Gilla
henkek och 2 till
  • Laddar…
En kvalitétsport alltså! Bra val :)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.