Vulcan61
Overseas version HIK DS-2CD2185FWD-IS 8MP Network mini dome security CCTV Camera POE EZVIZ IR H.265 8 mp wdr IP camera
http://s.aliexpress.com/yQ3E3MVR
(from AliExpress Android)


Fundera på köpa en sån och testa. Skumma är att dom ha suddat ut märket på bilden. Så frågan är om de är en äkta hikvision
 
D
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Jägare har Åtelkamera som tar en bild om det händer något även på natten med IR belysning och sänder den som ett mms till en telefon.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Ja åtelkameran har typ allt i ett låter smidigt.
Hikvision borde fungera på samma sätt? Men så satans svårt hitta info vad för rörelsesensor hik har. vill gärna ha en enhet så går på 12v adapter inte batteri då den ska sitta uppe året om. Inte lätt det här.
 
Vulcan61
Är det bara firmwaren som är skillnaden eller kan hela kameran vara en kopia från China? Dom få dock bra betyg av kunder

D DMOL skrev:
Hikvision tillåter inte försäljning via några andra kanaler än installatörer. Det är därför.
Vill du vara helt säker på att få en icke firmwarehackad kamera kan du beställa här
[länk]
 
Vulcan61
Skulle gärna vilja ha allt i ett. Låter nästan för bra för att vara sant :) bara rörelsesensor fungera bra så man kan lita på att den ta bild eller film då. Borde även kunna finnas med inbyggt SIM-kort så man få bild som sms som åtelkameran kan göra..
 
D
Inga ip-kameror för utomhusbruk har i princip rörelsesensorer utan alla bygger på pixelanalys.
Hikvision har två produkttyper. Ena kommer i bruna boxar och kan vara av plast och andra är för internationella marknaden och kommer i vita boxar och är huset är av metall.
Så länge inte någon av recensionerna säger specifikt att det är RR eller WR firmware så har nog köparna ingen koll. Alla andra firmware är hackade av någon där de lagt in engelska i gränssnittet. Dessa kameror är för kinesiska marknaden.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Ok låter intressant vet du vad dom kan tänkas heta dom för utomhusbruk (boxarna)

Blir nog bäst att ha dom ute, vet inte hur det blir om man sätter en kamera som kikar ut genom ett fönster ut på tomten? Förmodar att det bli sämre

D DMOL skrev:
Inga ip-kameror för utomhusbruk har i princip rörelsesensorer utan alla bygger på pixelanalys.
Hikvision har två produkttyper. Ena kommer i bruna boxar och kan vara av plast och andra är för internationella marknaden och kommer i vita boxar och är huset är av metall.
Så länge inte någon av recensionerna säger specifikt att det är RR eller WR firmware så har nog köparna ingen koll. Alla andra firmware är hackade av någon där de lagt in engelska i gränssnittet. Dessa kameror är för kinesiska marknaden.
 
D
De heter samma (modellnamn), men vissa återförsäljare på aliexpress säljer helt enkelt inte rätt internationella versioner och ljuger om det. Beställer du från den jag länkade till får du en äkta i alla fall. Men du kan pröva att beställa från den andre om du är villig att vara försöksperson och återrapportera efter du läst av serienumret.

IR-ljus går inte genom glasfönster så nattetid måste du ha externa IR-ljus ute ifall du ska se något. Reflektioner från glasrutan är problematiskt också ifall den inte sitter dikt an mot fönstret.
 
  • Gilla
jayal1972 och 1 till
  • Laddar…
Vulcan61
Ok men den du skickade länk på funkar princip som en Åtelkamera fast den kan ej skicka bilder på mail sms? Har jag förstått det rätt då? Det finns ingen kamera för detta ändamål med inbyggd gsm modul? Alltså allt i samma produkt


D DMOL skrev:
De heter samma (modellnamn), men vissa återförsäljare på aliexpress säljer helt enkelt inte rätt internationella versioner och ljuger om det. Beställer du från den jag länkade till får du en äkta i alla fall. Men du kan pröva att beställa från den andre om du är villig att vara försöksperson och återrapportera efter du läst av serienumret.

IR-ljus går inte genom glasfönster så nattetid måste du ha externa IR-ljus ute ifall du ska se något. Reflektioner från glasrutan är problematiskt också ifall den inte sitter dikt an mot fönstret.
 
D
Nej vanliga ip-kameror är inte tänkta att fungera så.
Du får koppla in vanlig extern rörelsedetektor (minskar falsklarmrisken) till i/o-porten och sedan låta kameran skicka ett mail när den triggas av detektorn. Internet kan du ju skaffa mobilt bredband i stugan antar jag.
 
Vulcan61
Ok jag köper den du länkade till då. Sedan en extern rörelsesensor har hik någon sådan? Hur ska jag då koppla in detta om jag nu skaffa mobil är bredband. verkligen kass på detta
 
D
Jag vet inte om den du länkade till har i/o-port, men när du hittar en kamera som har det kan du beställa via återförsäljaren jag länkade till.

Den ska ha sådana här gröna
In-stock-Hik-DS-2CD2185FWD-IS-English-version-8MP-Network-Dome-Camera-120dB-Wide-Dynamic-Range.jpg

Rörelsedetektorer tillverkar inte hik, kika här t.ex.
https://lasshop.se/produkt-kategori/rorelsedetektorer/

Hur du ska koppla ihop allt överlåter jag till någon annan.
 
Vulcan61
Jag tänkte köpa den som du länkade till på Ali.. den var ju dock bara 200 kr dyrare än dom andra kines varianterna.. har den alla ingångar som krävs?


D DMOL skrev:
Jag vet inte om den du länkade till har i/o-port, men när du hittar en kamera som har det kan du beställa via återförsäljaren jag länkade till.

Den ska ha sådana här gröna
[bild]

Rörelsedetektorer tillverkar inte hik, kika här t.ex.
[länk]

Hur du ska koppla ihop allt överlåter jag till någon annan.
 
Vulcan61
Denna värkar ha alla utgångar.. kan man lita på att det är English original versionen?

Original Hikvision english version DS-2CD2142FWD-IS replace DS-2CD2135F-IS 4MP IP CCTV POE IR dome camera with Audio I/O
http://s.aliexpress.com/n2YzyMZj
(from AliExpress Android)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.