Hej!

Frågan är om jag är den enda i världen som har denna fråga? :)

Jag har källare med källartrapp och har haft en liten liten tanke på att täppa igen denna stackars källartrappa, vad tycker ni? Är det dumt att ta bort en källartrappa? Tror ni att husvärdet minskar om man nu skulle mura igen dörren och täppa igen källartrappan?
 
Det beror på vad källaren ska/kan användas till. Den kan behövas för att uppfylla kravet på utrymningsvägar.
 
Fulkemisten
Ett husvärde beror ju som alla andra marknadsvärden på vad folk är villiga att betala. Jag kan personligen tycka att det vore väldigt märkligt och opraktiskt med en igenfylld ingång till källaren som kanske är svår att öppna upp igen. Jag vet inte vad andra skulle tycka men har svårt att se att någon skulle se det som en nackdel att källaringången var kvar. Det beror väl som sagt dock på vad man förvarar och hur det ser ut och används till där nere? Varför vill du fylla igen den, är den i vägen?
 
Hej! Tack för svaren, min tanke var att jag kanske skulle bygga en altan där istället. Källaren är en gillestuga där jag har dusch, tv m.m.. Jag kanske ska tänka igenom detta två gånger innan jag bestämmer mig.
 
Har precis murat igen våran källardörr men då har vi ju vägen in från garaget att ta till.
Annars hade jag aldrig gjort det då våran trapp invändigt är för lite att få ner soffor mm. Så tänk till innan du gör något sådant.
 
Fulkemisten
B Blackfear skrev:
Hej! Tack för svaren, min tanke var att jag kanske skulle bygga en altan där istället. Källaren är en gillestuga där jag har dusch, tv m.m.. Jag kanske ska tänka igenom detta två gånger innan jag bestämmer mig.
Men om du använder trappan sporadiskt och vill ha en altan där så kan du väl bygga över med trädäck och en mustig lucka/luckor? Det skulle ju bli bra mycket mindre definitivt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Tack för alla olika idéer, kanske lutar åt bygga över med trädäck över med luckor som fulkemisten skrev, då har jag ändå kvar trappan som man kan använda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.